Hej,
Har renoverat badrummet efter vattenskada. Nu är det klart och jag är inte riktigt nöjd med plattsättningen. Inte en enda platta är i samma nivå med den andra. Känner man där alla fyra plattor möts är det ojämnt, nån sticker ut mer än den andra. På vissa ställen nån mm eller mer. Sedan är de också olika i bredd till varandra. Särskilt i fallet. Några plattor i fallet är lite skadade. Fogen är också flammig trots att det gått några veckor.
Är resultatet OK? Kan man hävda att det är kaklets fel att det är så ojämnt i djupet?
Vad hade ni krävt? Att göra om allt känns ju inte som ett exempel men det är riktigt tråkigt alltså.
Har renoverat badrummet efter vattenskada. Nu är det klart och jag är inte riktigt nöjd med plattsättningen. Inte en enda platta är i samma nivå med den andra. Känner man där alla fyra plattor möts är det ojämnt, nån sticker ut mer än den andra. På vissa ställen nån mm eller mer. Sedan är de också olika i bredd till varandra. Särskilt i fallet. Några plattor i fallet är lite skadade. Fogen är också flammig trots att det gått några veckor.
Är resultatet OK? Kan man hävda att det är kaklets fel att det är så ojämnt i djupet?
Vad hade ni krävt? Att göra om allt känns ju inte som ett exempel men det är riktigt tråkigt alltså.
Vad innebär det i praktiken? Prisavdrag eller att de gör om det?BirgitS skrev:
Du råkar inte ha någon kunskap om försäkringsbolagets del i det hela? Kan de göra påtryckningar eller är det inget de bryr sig om?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 157 inlägg
Det är lite upp till företaget att bestämma även om du förstås kan ha en åsikt.K Klarsprak skrev:
På vilket sätt är ett försäkringsbolag inblandat?
Prisavdrag vet jag inte det är personligt..K Klarsprak skrev:
Men jag hade aldrig betalt för det arbetet..
Ja företaget får stå för alla kostnader om det läggs om..
Men är det gammalt och lagt för några år sedan så kan ni ha gått miste om Reklamationsrätten!
Redigerat av moderator:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 157 inlägg
Det är väl bra att informera försäkringsbolaget att de har föreslagit någon som inte gör jobbet fackmässigt.K Klarsprak skrev:
Jag antar att företaget är anslutet till någon branschorganisation som BKR eller GVK och i så fall kan man få hjälp via de organisationerna om företaget trilskas.
Men i de flesta fall löser det sig genom att mejla bilderna till chefen/ägaren och påtala att arbetet inte är fackmässigt utfört. Så börja med det och berätta vad svaret blir.
När det gäller ekonomisk kompensation så ska det ju i så fall motsvara tiden det skulle ta att lägga nytt klinker ovanpå golvet (och väggarna om det är felaktigt även där). @Rejäl vet nog bättre än jag hur lång tid det skulle ta. Antalet timmar x 500 kr/timme kan ju vara ett någorlunda vettigt utgångsbud.
Tusen tack för alla bra svar!BirgitS skrev:
Det är väl bra att informera försäkringsbolaget att de har föreslagit någon som inte gör jobbet fackmässigt.
Jag antar att företaget är anslutet till någon branschorganisation som BKR eller GVK och i så fall kan man få hjälp via de organisationerna om företaget trilskas.
Men i de flesta fall löser det sig genom att mejla bilderna till chefen/ägaren och påtala att arbetet inte är fackmässigt utfört. Så börja med det och berätta vad svaret blir.
När det gäller ekonomisk kompensation så ska det ju i så fall motsvara tiden det skulle ta att lägga nytt klinker ovanpå golvet (och väggarna om det är felaktigt även där). @Rejäl vet nog bättre än jag hur lång tid det skulle ta. Antalet timmar x 500 kr/timme kan ju vara ett någorlunda vettigt utgångsbud.
Ja det blev klart för ungefär två-tre veckor sedan.Rejäl skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hjälp med badrum halv/helkaklat kakel klinker
Badrum -
Behöver tips på kakel-klinker list i trapp
Byggmaterial & Byggteknik -
Kakel mot klinker eller klinker mot kakel..
Badrum -
Fibercement/kakel/klinker bakom och under vedeldat bastuaggregat
Bastu -
Är det någon som beställt kakel/klinker från Tile Expert?
Badrum