Hej
Har just rivit en skrubb i källaren och det är nu ojämnheter i betonggolvet, vad är bästa sättet att åtgärda detta? Blanda betong och fylla igen? Eller finns det något enklare sätt som gipsbruk eller nåt?

Om jag använder betong, vad är bästa sättet att få plan yta? Ska jag blanda den lite lösare så den "rinner ut själv" eller jämna av med bräda eller ...?

Skriver ett inlägg till med frågan om sidan på leca-blocken

Stort tack i förskott för hjälp

Mvh Martin

• Källargolv med ojämnheter och en rivet skrubbområde intill trappa och lecablock.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ojämnheter och skador i ett källargolv av betong med synliga leca-block.
    Skapa konto
  • Ojämnheter och skador i betonggolv med synlig lecablockskant efter rivning.
    Skapa konto
K köksbyggaren skrev:
Hej
Har just rivit en skrubb i källaren och det är nu ojämnheter i betonggolvet, vad är bästa sättet att åtgärda detta? Blanda betong och fylla igen? Eller finns det något enklare sätt som gipsbruk eller nåt?

Om jag använder betong, vad är bästa sättet att få plan yta? Ska jag blanda den lite lösare så den "rinner ut själv" eller jämna av med bräda eller ...?

Skriver ett inlägg till med frågan om sidan på leca-blocken

Stort tack i förskott för hjälp

Mvh Martin
Finja 460, vill du ha fin yta spara nån cm eller 2 och flytspackla toppen.

P Pumabjörnen skrev:
Finja 460, vill du ha fin yta spara nån cm eller 2 och flytspackla toppen.
Tack

Kanske dum fråga, men varför är golvet högre i den fd skrubben?

Z ZipLock skrev:
Kanske dum fråga, men varför är golvet högre i den fd skrubben?
Det är ingen dum fråga - jag har själv ställt mig den :-). Huset är från 40-talet och det är ojämnt lite varstans. Man kan ju överväga att bila bort det och gjuta nytt men jag tänker nog att det inte är värt besväret. Vidare så är nivån in nästa rum i källaren ca 10 cm högre liksom i "skrubben" man ser det till höger i bild på mittenbilden. Jag tror helt enkelt jag lever med högre nivå i "skrubben". Vidare så är golvet i skrubben super-ojämnt, sluttar ett par cm minst, så man kunde överväga att flytspackla, men tror inte jag prioriterar det heller

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.