7 574 läst ·
11 svar
8k läst
11 svar
Ojämnheter efter flytspacklingen
Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
Såg efter en närmare granskning av golvet att det blev några "fåror" sen flytspacklet torkat klart, mest i två av hörnen. Känns som att vatten kan bli liggande där.
Vad kan/ska man spackla med?
Vanligt våtrumsspackel vet jag att jag inte ska använda, men jag funderar på att använda Ardex S48 och sen dra över med tätskiktet, men vill höra lite vad ni tycker först.
När man läser produktinfon från Ardex så låter det som om man skulle kunna använda det, men jag känner mig lite osäker.
Vad kan/ska man spackla med?
Vanligt våtrumsspackel vet jag att jag inte ska använda, men jag funderar på att använda Ardex S48 och sen dra över med tätskiktet, men vill höra lite vad ni tycker först.
När man läser produktinfon från Ardex så låter det som om man skulle kunna använda det, men jag känner mig lite osäker.
Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
Ca 3 mm djupa.
Nja, egentligen ska du använda ett speciellt golvspackel, men det här var så lite att du skulle kunna köra med fix eller vad som helst. Men å andra sidan är det så lite att jag tycker att du helt enkelt ska lägga på tjockare med tätskikt där (eller helt enkelt rolla flödigt som vanligt så fylls det ut av sig själv, tätskiktsmassan fyller ut hur bra som helst).
Dessutom är det tydligen i princip alltid 100%RF under plattorna, så det här med gropar i flytspacklet gör varken till eller från.
Dessutom är det tydligen i princip alltid 100%RF under plattorna, så det här med gropar i flytspacklet gör varken till eller från.
Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
Tack för hjälpen alla!
Moderator
· Stockholm
· 57 772 inlägg
En detalj som kanske kan vara viktrig att förmedla.
Jag fick besked i samband emd en liknande operation att det var viktigt att man lägger primer på den yta man tänker spackla. Dvs inte spackel (eller flytspackel) direkt på flytspacklet.
Jag fick besked i samband emd en liknande operation att det var viktigt att man lägger primer på den yta man tänker spackla. Dvs inte spackel (eller flytspackel) direkt på flytspacklet.
Klicka här för att svara