Såg efter en närmare granskning av golvet att det blev några "fåror" sen flytspacklet torkat klart, mest i två av hörnen. Känns som att vatten kan bli liggande där.
Vad kan/ska man spackla med?
Vanligt våtrumsspackel vet jag att jag inte ska använda, men jag funderar på att använda Ardex S48 och sen dra över med tätskiktet, men vill höra lite vad ni tycker först.
När man läser produktinfon från Ardex så låter det som om man skulle kunna använda det, men jag känner mig lite osäker.

Hur tjockt ska du bygga, hur djupa är de?

Ca 3 mm djupa.

Nja, egentligen ska du använda ett speciellt golvspackel, men det här var så lite att du skulle kunna köra med fix eller vad som helst. Men å andra sidan är det så lite att jag tycker att du helt enkelt ska lägga på tjockare med tätskikt där (eller helt enkelt rolla flödigt som vanligt så fylls det ut av sig själv, tätskiktsmassan fyller ut hur bra som helst).

Dessutom är det tydligen i princip alltid 100%RF under plattorna, så det här med gropar i flytspacklet gör varken till eller från.

ABS floor 4040 combi rapid, funkar utmärkt att "finspackla" golv med.
Dock kostar den ett par spänn..Vad ska du lägga för keramik?

Håller med Jon_h ifall det inte är mosaik du ska lägga. Då kan du i princip finspackla med fix ovanpå tätskicktet för att få en fin yta att lägga på.

ridd_sten skrev:
ABS floor 4040 combi rapid, funkar utmärkt att "finspackla" golv med.
Dock kostar den ett par spänn..Vad ska du lägga för keramik?
Det blir klinker.

Tror nog mer han ville veta vilket format, mattias..

jon_h skrev:
Tror nog mer han ville veta vilket format, mattias..
Ahh, 20x20

Då är det hur lugnt som helst. Kör på du bara och skippa spacklingen. Det löser sig med tätskiktet.

Tack för hjälpen alla!

En detalj som kanske kan vara viktrig att förmedla.

Jag fick besked i samband emd en liknande operation att det var viktigt att man lägger primer på den yta man tänker spackla. Dvs inte spackel (eller flytspackel) direkt på flytspacklet.

• Gilla
botte53
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.