Du behöver troligen inga termostater men du bör strypa flödena till radiatorerna på ovansvåning. Själv har jag samma pump fast 5kW. 5 stora gamla radiatorer på botten´våning och 2 mindre nya på ovanvåning. Trots detta är det varmare på ovanvåning. Det verkar nästan som om man inte behöver radiatorer på ovanvåningar.