Lisa&Sluggo
Bygger nytt hus och takpappen är ditlagd men är väldigt ojämn och bubblig, är det ok? Ser verkligen oproffsigt ut.
 
H
Ladda upp lite bilder så blir det lättare
 
Lisa&Sluggo
Takläggning med svart takpapp och trälistor förberedda för montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lisa&Sluggo
Tak under konstruktion med svart takduk och reglar på ett byggställningsskyddat hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lisa&Sluggo
Solpaneler på ett hus med skadat tak där presenningar används för att täcka över hålen.
 
Lisa&Sluggo
En delvis färdigställd takkonstruktion med vindskydd och väderskyddande plast, samt träreglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
Ser väl sådär ut. Är ju inte raketforskning att få pappen slät. Och om pappen ser ut sådär, hur ser resten som de gjort ut?
 
Lisa&Sluggo
S swirve skrev:
Ser väl sådär ut. Är ju inte raketforskning att få pappen slät. Och om pappen ser ut sådär, hur ser resten som de gjort ut?
Det är just det som oroar mig.
Kan man neka att denna byggfirma får fortsätta? Bygger med totalentreprenad.
 
Svårt att avgöra hur mycket sämre funktionen blir men det ser oerhört slarvigt ut. Man måste ju inte anstränga sig jättemycket för att pappen ska ligga slätt. Jag skulle inte ha något förtroende för den byggaren.

Reagerar också på läkten de tillfälligt slagit dit. Förstås bra att säkra pappen så att den inte blåser loss men det borde göras genom att man smabbt och rappt får dit läkten som den ska sitta sen. Nu blir det ju en massa spikhål kvar när de lossar läkten.
 
  • Gilla
uffen och 1 till
  • Laddar…
ser inte så seriöst ut. I min värld så monterar man strön på takstolarna och en i mellan. Samt vindsidor monteras innan pappen, så inte råsponten slår sig.
 
  • Gilla
LarssonBygger
  • Laddar…
H
Har du pratat med KA?
 
Detta ser ut som dom nya takpappen typ t-tak evo och den brukar skrynkla sig ganska mycket i solen efter läggning.
Man kan lägga den helt slät och komma ut från rasten så är den jätte skrynklig.
Är bara skarvarna bra klistrade så är det ingen fara och alla skarvar och ränndalar ska limmas med klister
 
H
Lisa&Sluggo Lisa&Sluggo skrev:
[bild]
Men är det verkligen klistrat i ränndalen på denna bilden?
 
Lisa&Sluggo
T Polos skrev:
Detta ser ut som dom nya takpappen typ t-tak evo och den brukar skrynkla sig ganska mycket i solen efter läggning.
Man kan lägga den helt slät och komma ut från rasten så är den jätte skrynklig.
Är bara skarvarna bra klistrade så är det ingen fara och alla skarvar och ränndalar ska limmas med klister
H hus520 skrev:
Har du pratat med KA?
Japp han tyckte det såg väldigt slarvigt ut.
 
Lisa&Sluggo
H hus520 skrev:
Men är det verkligen klistrat i ränndalen på denna bilden?
Inget klister de hade häftklammer tror jag. Inget klister iallafall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.