Hej!

såhär ser silikonen ut i vår gästtoalett. Alltså ursäkta men vad i helvete? Det ser så fult ut, vad har han gjort!? Kan man göra om det här? Jag har ringt och pratat med honom och han sa att han kommer när han har tid över. Men vad tycker ni jag ska säga? Och hur kan det åtgärdas? Kan man ta bort och göra om allt? Är det okej att det ser ut såhär och jag överdriver?!
 
  • Dåligt applicerad vit silikon i hörn mellan två grå kakelväggar i en gästtoalett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ojämnt applicerad vit silikon mellan grå kakelplattor i en hörnvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En närbild av dåligt applicerad silikon mellan kakelplattor i en gästtoalett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ojämnt applicerad vit silikon i hörnet mellan två kakelplattor på en gästtoalett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ojämnt applicerad vit silikon mellan kakelplattor i hörn av en gästtoalett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Otillfredsställande silikonfog mellan kakelvägg och dörrkarm i gästtoalett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Slarvigt applicerad vit silikon längs kakelfogar och dörrkarm i gästtoalett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dåligt applicerad silikonfog i gästtoaletthörn med ojämna linjer på kaklade väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Håller med om att det är fult, så såg det inte ut hos oss i något av badrummen. Det är verkligen inte svårt att silikona snyggt, det blev t.ex. betydligt prydligare när vi silikonade om bänkskivan i köket helt själva.

Vad jag förstått är det bara att skära bort och lägga på nytt, men det är en del pill att få bort allt det gamla silikonet (upptäckte vi vid ovan nämnda manöver i köket).
 
  • Gilla
Ja.han
  • Laddar…
Jag personligen anser mig vara "lagom petig" och hade nog inte stört mig så mycket på det där, om det är det värsta med badrummet. Men det är ju inte jag eller nån annan här som varken betalat eller ska använda badrummet, så om du stör dig på det borde du se till att han fixar det.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.