Hej,
Jag håller på att bygga ett oisolerat förråd och behöver tips och tricks främst till taket.
Tänkte köra 45x70 på taket med 400 avstånd mellan varje. Upp till vill jag köra plåttak men är osäker om jag behöver köra någon råspont, läckt eller annat.
Stående fasadpanel med ribbor som täcker skarvar, likt den befintliga.
Tånkte snickra en egen dörr, bilden närmast.
Tacksam för all tips och tricks här.
Mvh
S
Jag håller på att bygga ett oisolerat förråd och behöver tips och tricks främst till taket.
Tänkte köra 45x70 på taket med 400 avstånd mellan varje. Upp till vill jag köra plåttak men är osäker om jag behöver köra någon råspont, läckt eller annat.
Stående fasadpanel med ribbor som täcker skarvar, likt den befintliga.
Tånkte snickra en egen dörr, bilden närmast.
Tacksam för all tips och tricks här.
Mvh
S
Råspont är inget måste men däremot blir det en hel del kondens under plåttak så du behöver något som skyddar dina prylar mot "kondensregn". Det kan vara råspont+papp, modern takduk, byggplast eller något annat lämpligt som tål fukt.
Vad gäller läkt kan det vara bra att ha något, för plåten brukar kunna böja sig längs takfallet. Så utan något mellan takstolarna riskerar du att plåten buktar ner mellan varje takstol.
Vad gäller läkt kan det vara bra att ha något, för plåten brukar kunna böja sig längs takfallet. Så utan något mellan takstolarna riskerar du att plåten buktar ner mellan varje takstol.
Ok, så jag hajjar inte riktigt om jag ska vara ärlig. Vill såklart skippa kondensregn.S Svampe skrev:Råspont är inget måste men däremot blir det en hel del kondens under plåttak så du behöver något som skyddar dina prylar mot "kondensregn". Det kan vara råspont+papp, modern takduk, byggplast eller något annat lämpligt som tål fukt.
Räcker det med läckt?
Min AI säger att jag ska göra följande:
1. 17 mm råspont
2. Underlagspapp
3. Trapetsplåt
Vill ändå göra det bra så lutar åt detta.
1. 17 mm råspont
2. Underlagspapp
3. Trapetsplåt
Vill ändå göra det bra så lutar åt detta.
Klicka här för att svara