Vi bygger ett 1 1/2 plans hus med oisolerad/oinredd övervåning. På ritningen har man gjort en lösning där man isolerar väggar och sätter en klimatdörr.
Jag har fått frågan varför jag inte skippar väggarna och sätter dörren i taket istället. Är det någon som har erfarenhet av hur man kan/bör göra?
 
Tips från en som sliter med isolering - Välj färdigisolerat!!!

Aldrig att jag kommer att bygga ett hus som inte är isolerat på övervåningen, detta hus köpte vi i andra hand. Det är ett skitgöra utan dess like och värt mycket för att slippa.

Angående dörren låter idén med väggar onödigt krångligt, sätt "dörren" direkt i taket istället, så har vi det och det fungerar bra.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.