Är det nån som har en aning om vad detta kan vara, se bild. Stötte på det då jag grävde på tomten och slutade gräva då jag tänkte att det kanske är nån mina eller nåt annat farligt.
Vi har fått besked av poliser som kom hit att det inte ska vara nåt militärt och inte heller farligt. De pratade länge med nån av sina bombexperter på NOA. Men vad kan det vara för nåt?
Text på det som ser ut som ett lock: NORMA Repost
Vi har fått besked av poliser som kom hit att det inte ska vara nåt militärt och inte heller farligt. De pratade länge med nån av sina bombexperter på NOA. Men vad kan det vara för nåt?
Text på det som ser ut som ett lock: NORMA Repost
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Fredagspulsen är hög nu va?
Norma tillverkar ammunition i Åmotfors i Värmland. Funnits sedan 1902.
Redigerat:
Det ser ut som lock till däcksel.
Är huset från 1950-1969 kan det var påfyllning av eldningsolja till nergrävd tank.
Jag har en sådan i min gräsmatta men oljetanken är sanerad och fylld med sand sedan 1976 av förra ägaren.
Är huset från 1950-1969 kan det var påfyllning av eldningsolja till nergrävd tank.
Jag har en sådan i min gräsmatta men oljetanken är sanerad och fylld med sand sedan 1976 av förra ägaren.
Tack för tips! Vi är inte säkra men vi tror inte det fanns hus här på den tiden men det ska vi kolla upp!L Leif i Skåne skrev:
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
Öppna och kolla så vet du sen
lika spännande å se vad som befinner sig där i
Finns väl fler Norma, Finns ett som tillverkar slangklämmor.S Småbrukaren skrev:
Någon som känner igen Loggan?
Vad jag hittar nu så är det inget som liknar någon Logga som Amunitionstillverkaren haft, men jag kan ha fel.
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Logotypen kan vara 100 år gammal och ej redovisas på hemsidan, eller så är det en tolkning av någon mekaniker som svetsat på bokstäverna på locket. Kanske har den tillhört fabriken innan den tagits till platsen.O Oaken skrev:
Den nuvarande logotypen har drag från 30-40-tal snarare än sekelskifte.