1 887 läst ·
29 svar
2k läst
29 svar
Ogräsbrännare (gasol) - tips?
Och plötsligt fanns det annat än ogräs att tänka på. Jag ska tydligen bygga trappräcke och ta ner resterna av min 200-åriga gamla kompis. Skit!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
CaCl2 äter ogräs superbra... Och det försvinner inte lika lätt som naCl .... Troligen sämre mot miljön dock mera klor.Johan Gunverth skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 267 inlägg
OK. Jag dammbinder min grusväg med CC Road och märker faktiskt ingen påverkan på varken gräs eller ogräs längs vägen. Nu är det ju relativt lite trafik så jag saltar max 3-4 ggr/säsong.Cheesen skrev:
jag saltar bara en gång per säsong.. men då saltar jag så att det märks.. Och allt ogräs försvinner. Min uppfart är 6x10 meter och en 25kg säck räcker i ungefär 4 år. när jag väghöll vägen in till stugan (1,3 km) så saltade vi ingefär en gång varannat år.. vill minnas att det gick nästan en storsäck i spridarskopan.... Det räckte inte till att ta bort ogräset överallt..Johan Gunverth skrev:
intressant är det vanligt salt?Cheesen skrev:
jag saltar bara en gång per säsong.. men då saltar jag så att det märks.. Och allt ogräs försvinner. Min uppfart är 6x10 meter och en 25kg säck räcker i ungefär 4 år. när jag väghöll vägen in till stugan (1,3 km) så saltade vi ingefär en gång varannat år.. vill minnas att det gick nästan en storsäck i spridarskopan.... Det räckte inte till att ta bort ogräset överallt..
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 267 inlägg
Tack för alla inspel! Nu är gasolbrännare i köpt, samma modell som @Johan Gunverth
Tack för alla inspel! Nu är gasolbrännare i köpt - samma modell som @Johan Gunverth visade bild på. Midsommardagen blir det premiär - rapport kommer! 😀
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 267 inlägg
Det har jag förstått - inte kremera, utan bara ”sveda”, och vänta. I mellantiden kan jag ju rapportera kring om jag lyckas undvika att starta gräsbrand där uppe i Roslagen…😉
Klicka här för att svara