3 956 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Ogräs
Hej!
Just denna sommar med så vackert väder, har vi fått ett nytt inslag i gräsmattans ogräsflora, möjligen kallas det våtarv, se bild

Senast idag inbillade jag mig, att den kanske försvinner om den kvävs av ett något högre gräs, så jag ökade klipphöjden.
Men är det någon av Er som VET hur man får bukt med nämnda ogräs?
per
Just denna sommar med så vackert väder, har vi fått ett nytt inslag i gräsmattans ogräsflora, möjligen kallas det våtarv, se bild

Senast idag inbillade jag mig, att den kanske försvinner om den kvävs av ett något högre gräs, så jag ökade klipphöjden.
Men är det någon av Er som VET hur man får bukt med nämnda ogräs?
per
Hej!
Ogräset växer under tiden jag väntar på ett förslag på hur man får bukt med eländet.
Jag tackar yonna för hennes inlägg, men är det någon av Er andra som kan ge ett gott råd?
Har provat: övergödning med Blå Korn. Verkar ha en viss inverkan på Våtarven. Vet ej om det också dödar gräset.
Funderar på att prova: övertäckning med icke ljusgenomsläppande duk. Måste sedan följas av dressing och nysådd.
Men som sagt, finns goda råd så var vänlig dela med Er!
per
Ogräset växer under tiden jag väntar på ett förslag på hur man får bukt med eländet.
Jag tackar yonna för hennes inlägg, men är det någon av Er andra som kan ge ett gott råd?
Har provat: övergödning med Blå Korn. Verkar ha en viss inverkan på Våtarven. Vet ej om det också dödar gräset.
Funderar på att prova: övertäckning med icke ljusgenomsläppande duk. Måste sedan följas av dressing och nysådd.
Men som sagt, finns goda råd så var vänlig dela med Er!
per
Har du provat med Kombistroller? Vet ej om jag stavat rätt då jag bara har hört det beskrivas muntligt, med det är gödsel och biocid i kombination. Jag tror att det slår mot alla tvåhjärtbladiga växter, dit ju gräs inte hör.
Hej Ylven!
Ditt svar var bra, och jag skall kolla om det finns någon lämplig stroller.
Vet Du om inkräktaren är ettårig, överlever den vintern, DÖR DEN ALDRIG?
Det verkar som om den trivs och förökar sig tillsammans med ett annat ogräs som mest liknar en mindre art av klöver.
Jag är tacksam om Du eller någon annan återkommer med råd, för nu vill jag begränsa otyget.
per
Ditt svar var bra, och jag skall kolla om det finns någon lämplig stroller.
Vet Du om inkräktaren är ettårig, överlever den vintern, DÖR DEN ALDRIG?
Det verkar som om den trivs och förökar sig tillsammans med ett annat ogräs som mest liknar en mindre art av klöver.
Jag är tacksam om Du eller någon annan återkommer med råd, för nu vill jag begränsa otyget.
per
Klicka här för att svara