Hade behövt ha office paketet på datorn hemma. Blir inte klok när jag tittar på nätet, jag vill inte köpa office som månadsvis kostnad utan jag vill köpa lös programmet.. går inte det? Och hur billigt kan man komma undan?(vad ska man ha?)

Är det något speciellt i office-paketet du behöver?

Google har ju sina "documents" som är gratis...

Microkatten
Använd Libreoffice stället, lika bra som Microsofts office-paket och gratis.

• Gilla
Karl Olssvan och 9 till
  • Laddar…
Du måste hitta nån äldre variant.
Själv kör jag ett officie från tiden innan det blev månadstjänst.
Det finns gratis alternativ. Sök på tex open Office

”Office Home and student” finns om du vill ha Microsofts paket till en engångskostnad

• Gilla
@ndreas
  • Laddar…
Unikt namn
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5874842

Microsoft, som många andra texhbolag, vill sluta sälja produkter och istället sälja (moln)prenumerationer.
Eftersom det är ekonomiskt fördelaktigt för dem.

De kämpar hårt för att de gamla köpversionerna ska upphöra.

J
Hur mycket kommer det att användas, och till vad?
Vet inte hur det är nu, men för ett par år sen var där många skolor som erbjöd gratis licens under studietiden, om det är det som är syftet.

Som ovan nämnde, LibreOffice är gratis, och än har jag inte saknat några funktioner när jag använder det hemma. Går att spara dokumenten i Microsofts format, men ibland har radavstånd och liknande ändrats något när man sen öppnar det i office365.
Kör office 365 på jobbet, och har faktiskt oftare strul med det än jag har med LibreOffice. Vet inte om det är fixat än, men sist jag kollade för nån vecka sen så var tyvärr inte LibreOffice kompatibelt med winows 11.

edit; verkar inte som att det ska vara problem med win11 längre

Är mest för milt hemmabruk, därav vill jag komma undan med en billig engångskostnad. Behöver bara word, ppt och excel....vart köper jag en sådan nedladdning?

B
T trojlee skrev:
Är mest för milt hemmabruk, därav vill jag komma undan med en billig engångskostnad. Behöver bara word, ppt och excel....vart köper jag en sådan nedladdning?
Det går bra att köpa direkt hos Microsoft

https://www.microsoft.com/sv-se/mic...2021/CFQ7TTC0H8N8?activetab=pivot:overviewtab

Det händer då och då att de har kampanjer med ganska kraftigt nedsatta priser så passa på då om du inte har bråttom.

Annars har Mediamarkt bra pris just nu, 999kr.

O
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Har man vant sig vid Office med OneDrive så är det rätt smidigt och tryggt att kunna ha filer på sin egen hårddisk samtidigt som man kommer åt Word, ppt och Excel-filer på iPad och Android-mobil, både med App och i webbläsare över nätet även då datorn är avstängd! :surprised: :p
Man kan dessutom ha två OneDrive på en dator om man är lite IT-händig. (Privat + jobb/skola. Eh, Varför heter den OneDrive??)

• Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
Microkatten
T trojlee skrev:
Du har fått flera förslag på office-paket - Google docs, libreoffice, openOffice - som är utmärkta alternativ till Microsofts version och som dessutom är gratis. Av vilken anledning vill du hellre betala för något som du kan få gratis? :thinking:

• Tyvärr verkar det inte finnas någon bild att tillhandahålla en alt-text för. Kan du se till att skicka en bild så kan jag hjälpa dig att skapa en alt-text.
Libreoffice variant av PowerPoint är katastrofalt buggig och kass , tyvärr

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.