BirgitS BirgitS skrev:
Problemet är väl att bevisa varifrån licenserna kommer, det är ju som vanligt inte samma sak att ha rätt och få rätt. Det är ju inte förbjudet för ett företag att göra dåliga affärer.
Så länge det gäller privatpersoner är Microsoft rätt glada att du använder en riktig licens även om den är köpt i strid med licensvillkoren. Alternativet skulle vara att folk började använda LibreOffice eller WPS Office som kostar ett par hundralappar per år och det vill inte Microsoft för dom vill att det bara skall finnas Microsoft i huvudet på folk. De vill absolut inte ha seriös konkurrens.

N
K Kane skrev:
Dock skumt att det gick att aktivera 2 installationer med samma key. Köpte du "multikey" eller funkade det ändå?
Köpte en nyckel till office 2021
Office 2019 jag köpte för ett år sen gick också att installera på 2 datorer.
Men när jag försökte på en tredje krångla det, och jag fick köpa en licens till.
Men har betalat för nod32 antivirus i snart 10 år. 1 användare, 1 dator, ca 350-400kr om året.
Men tror jag har minst 8 datorer på den licensen, och aldrig varit några problem.

Är det Mac eller Windows du använder?

Du kan ha LibreOffice och MSoffice samtidigt. Så börja med att installera "sv LibreOffice" , sök på eller länken i början av tråden. Kör det och om du inte har större behov så fortsätt. Annars får du betala.

N
Va tyst det blev i tråden, har någon provat någon nerladdning av office än då?
Jag använder win11 på 2 datorer, och win 10 på dom andra.

N neo11 skrev:
Va tyst det blev i tråden, har någon provat någon nerladdning av office än då?
Jag använder win11 på 2 datorer, och win 10 på dom andra.
Windows 10, och har OpenOffice 4.1.11, vilket funkar perfekt för en gammal gubbe som mig.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.