Hej
Vi har fått en offert av en firma för att lägga om taket på vårt hus. Själv är jag lite osäker på vad man skall titta efter och tänkte därför be om hjälp.
Finns det något i offerten som är konstigt?
Är det något uppenbart jag missat?
Finns det något jag borde tänka på?
Vi har fått en offert av en firma för att lägga om taket på vårt hus. Själv är jag lite osäker på vad man skall titta efter och tänkte därför be om hjälp.
Finns det något i offerten som är konstigt?
Är det något uppenbart jag missat?
Finns det något jag borde tänka på?
Ser inget anmärkningsvärt. Vet ej hur stort tak du har men är detta för en vanlig villa är det ett bra pris. Vad gäller för bortforsling av befintligt tak?F Frasse99 skrev:
Här du i övrigt någon kännedom om firman? Varit aktiv länge?
Tack. Skall kolla hur det är med bortforsladet.Den ofrivillige klåparen skrev:
Huset är på ca 140 m2 fördelat på två våningar.
Firman verkar ok. Har funnits sedan 2017 men hade ganska låg omsättning fram till 2022. Därefter har den varit aktiv. Enligt UC har de en silver markering
Renoverare
· västra götaland
· 809 inlägg
.5 skulle fråga om cc40 på ströläkt då läkten är lite i klenaste laget (extrakostnad)
.10 hur lång är gångbryggan och varför hela hushållets tak, långt från uppstigning till skorsten??.
kommer ni nånsin skaffa paneler så bör man tänka till en gång till i detta skede, ännu stabilare läkt tex. och gångbron skulle skapa skuggor.. (men går ju ev att demontera då, men om man kan spara pengar...)
.10 hur lång är gångbryggan och varför hela hushållets tak, långt från uppstigning till skorsten??.
kommer ni nånsin skaffa paneler så bör man tänka till en gång till i detta skede, ännu stabilare läkt tex. och gångbron skulle skapa skuggor.. (men går ju ev att demontera då, men om man kan spara pengar...)
Bor du i närheten av göteborg så lämnar jag gärna offert på taket 🙌F Frasse99 skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 070 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 070 inlägg
Klicka här för att svara