1 405 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Offertfråga
Hej.
Jag har en fråga till er här inne.
Jag har fått en offert på en Nibe 1125-10 och en VPA200/70 anledningen till VPA är att det är krångligt att ta sig ner till pannrummet där enheterna ska stå. För tungt att bära ner en 1225.
Huset är från 1915 och har två plan 115kvm, 4meter i takhöjd och 95kvm 3meter i takhöjd.
Det som ingår är all vvs. (säkerhetsventiler kranar mm)
Grovisolering, köldbärare(svart armaflex för kondens)
Elarbete ink uppsäkring.
Borttagning av gamla pannan
Grovstädning
Borrning 170meter tot ink 3m stålsättning/hål.
6 meter ingrävning
Container för borrkax
Isolering av brineslang genom vägg/golv
Fyllning av brinevätska
Priset för detta hamnar på 128000:-
Hur låter detta?
Peter
Jag har en fråga till er här inne.
Jag har fått en offert på en Nibe 1125-10 och en VPA200/70 anledningen till VPA är att det är krångligt att ta sig ner till pannrummet där enheterna ska stå. För tungt att bära ner en 1225.
Huset är från 1915 och har två plan 115kvm, 4meter i takhöjd och 95kvm 3meter i takhöjd.
Det som ingår är all vvs. (säkerhetsventiler kranar mm)
Grovisolering, köldbärare(svart armaflex för kondens)
Elarbete ink uppsäkring.
Borttagning av gamla pannan
Grovstädning
Borrning 170meter tot ink 3m stålsättning/hål.
6 meter ingrävning
Container för borrkax
Isolering av brineslang genom vägg/golv
Fyllning av brinevätska
Priset för detta hamnar på 128000:-
Hur låter detta?
Peter
Medlem
· Västra Götalands
· 139 inlägg
Jag tycker det låter som ett bra pris. Men du får ta in minst en offert till så du har något konkret att jämföra med.
Mvh Andeas
Mvh Andeas
det låter väldigt billigt.
det låter nästan som du är lite missnöjd över att det vart en 1125 med VPA.
du ska ju vara nöjd med att du har plats för en sån, det är ju en bättre lösning än att ha en 1225, med intern beredare.
(fågan är om du skulle lägga på 20m borra för säkerhets skull? eller är huset till läggs issolerat nån gång?
det låter nästan som du är lite missnöjd över att det vart en 1125 med VPA.
du ska ju vara nöjd med att du har plats för en sån, det är ju en bättre lösning än att ha en 1225, med intern beredare.
(fågan är om du skulle lägga på 20m borra för säkerhets skull? eller är huset till läggs issolerat nån gång?
Nej då jag är inte missnöjd.
Jag skrev så bara för att förklara så ingen skriver att det finns 1225 också.
Huset är bara tegel rakt igenom.
ni tycker det låter billigt? Det kanske är så bara för att företaget som har lämnat offerten gör alla arbeten, el, vvs, borrning mm.
Och just nu hatar jag min pelletsanordning. som för övrigt kommer att säljas när vi byter anläggning.
Peter
Jag skrev så bara för att förklara så ingen skriver att det finns 1225 också.
Huset är bara tegel rakt igenom.
ni tycker det låter billigt? Det kanske är så bara för att företaget som har lämnat offerten gör alla arbeten, el, vvs, borrning mm.
Och just nu hatar jag min pelletsanordning. som för övrigt kommer att säljas när vi byter anläggning.
Peter
Klicka här för att svara