Har fått en på 10100:- tot. verkar det rimligt? ca 577:-/m2, material 5200:-
Grundjobb själv, bl a rätt fallhöjd limmat golvgips. Kvar att göra firman;

Golv- (5,5m2) och väggplastmatta (12m2) nya Armstrongmattan våter och sliter, halva badrummet m väggmatta halva trä som fixas själv.
Spackling av gipsskarvar. Spackling av fall i dusch.
GVK auktoriserade. Ev extra 490:-/timmen.

Puffar lite på denna tråden :-)

Jag ska också bygga badrum. Vad är rimligt pris för att kakla ett badrum?
Väggytan är ca 25 kvm och golvet ca 8kvm.
Har fått ett pris på ca 50.000:- och då ska fuktskikt och material, förutom kakel, ingå.
Jag tycker det verkar dyrt ???

Babbo skrev:
Puffar lite på denna tråden :-)

Jag ska också bygga badrum. Vad är rimligt pris för att kakla ett badrum?
Väggytan är ca 25 kvm och golvet ca 8kvm.
Har fått ett pris på ca 50.000:- och då ska fuktskikt och material, förutom kakel, ingå.
Jag tycker det verkar dyrt ???
Det är väl nästan omöjligt att besvara eftersom det är knapphändigt med information. Vad består väggara och golvet av är det träbjälklag eller betong, ska demontering av gammalt kakel och klinkers göras, ska det bytas golvbrunn, ska det fixas fall, ska det bytas till fuktokänsliga skivor, ska det kortlas, ska det dras nytt avlopp och nya vattenrör???
Föresten vad menar du med material? Är det toastol och handfat eller är det typ fix- och fogmassa.

Tycker 50 000 kr ändå verkar rimligt beroende lite vad som ska göras.

Hej Tigersågen!
Det är helt nya väggar och golv i betong. Dom är finputsade.
Ingen avloppsdragning, inga handfat o.dyl.......
Bara arbetskostnad för att kakla och kostnad för sätt o fogbruk plus fuktspärren.

Tycker väl också att det var väl tilltaget för att in princip bara sätta och lägga kakel/klinker. Det bästa är att begära lite flera offerter från andra leverantörer. Glöm inte bort att då välja bort det högsta och lägsta anbudet om det skulle skilja för mycket i pris. Kvalitetsmässigt utfört arbete kostar oftast mera.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.