Jag ska byta takfönster och har tecknat ett avtal ned ett företag. Men nu får jag inte tag på företaget längre, problemet för mej är att det ligger inne en betalning på en handpenning och jag känner detta som oseriöst. Jag förbisåg att det fanns med en mindre handpenning i avtalet. Vet inte hur jag ska hantera detta.

Har du betalt handpenningen eller inte?

• Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
O Odi et Amo skrev:
Nej inte ännu,kom ifrån ett finansbolag. Så känns som jag vill vänta med den

T Thomas Styre skrev:
Nej inte ännu,kom ifrån ett finansbolag. Så känns som jag vill vänta med den
Bara ringa finansen och säga att dom har gått upp i rök och betalar inte, maila dom att du bestrider fakturan tills dom har börjat. Det med förskott är för att företaget ska få in pengarna och dom har även överlåtit mottagare till finnasen. Dom har sålt fakturan, inget ovanlig för att få in pengar fortare. Företaget har kanske lite dåligt med kapiatal, kan vara att dom inte tillverkar själva utan lejer bort den delen., med tillverkningen av fönstren.
PS Gå in på Alla Bolag och kolla deras status, finns staplar som säger hur det står till.

• Gilla
Thomas Styre och 1 till
  • Laddar…
O Odi et Amo skrev:
Nej funderar på att hålla inne denna

Bestrid det i skrift. Man ska aldrig betala i förskott. Eventuellt kan man betala vid byggstart (delbetala) tex material om det är dyrt. Men innan de påbörjat …. Nej, det låter inte rimligt.

Å andra sidan så har ni ju avtalat om det. Men se till att få kontakt och byggstart.

Är det i Stockholmsområdet?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.