902 läst ·
7 svar
902 läst
7 svar
Offert med lägre pris än ök
Medlem
· västra götaland
· 400 inlägg
Jag bad om en offert på ytterdörrbyte och via telefon och mail kom vi fram till ett pris.
Leverantören sa "jag skickar en offert, som du accepterar online".
Offerten kom och var mycket lägre än vi pratat om. Givetvis accepterade jag och fick en automatisk bekräftelse på att jag godkänt offerten.
Vad händer nu?
De är väl tvungna att stå för sitt pris då vi ingått ett avtal?
Leverantören sa "jag skickar en offert, som du accepterar online".
Offerten kom och var mycket lägre än vi pratat om. Givetvis accepterade jag och fick en automatisk bekräftelse på att jag godkänt offerten.
Vad händer nu?
De är väl tvungna att stå för sitt pris då vi ingått ett avtal?
Medlem
· västra götaland
· 400 inlägg
Det är 19 000 istället för 29 000...
Ja 19 000:- är väl inte orimligt för byte av en ytterdörr om det inkluderar dörren.
Du får väl prova och se vad som händer.
Dvs accepterat offerten och vänta på att de ska komma och installera och sen vänta på fakturan.
Hantverkaren kan ju inse sitt misstag och kräva dig på mellanskillnaden, men de kan ju också lägga det på blåskontot och stå vid sitt pris.
Du kan ju även ha fått ett för högt pris via telefon som hantverkaren justerade när han satt sig vid datorn och dubbelkollat allt.
Jag hade väntat på fakturan och tagit diskussionen då om den var på något annat än 19 000:-
Dvs accepterat offerten och vänta på att de ska komma och installera och sen vänta på fakturan.
Hantverkaren kan ju inse sitt misstag och kräva dig på mellanskillnaden, men de kan ju också lägga det på blåskontot och stå vid sitt pris.
Du kan ju även ha fått ett för högt pris via telefon som hantverkaren justerade när han satt sig vid datorn och dubbelkollat allt.
Jag hade väntat på fakturan och tagit diskussionen då om den var på något annat än 19 000:-
Medlem
· västra götaland
· 400 inlägg
Så tänker jag med. Vill bara veta om jag har rätten på min sida.E EyEr0n skrev:Ja 19 000:- är väl inte orimligt för byte av en ytterdörr om det inkluderar dörren.
Medlem
· västra götaland
· 400 inlägg
Det är en stor firma med kontor i Malmö, Jönköping och Uddevalla. Jag hoppas de står upp för vad de offererat.
Du får säkert rätt i den här affären och har inte mycket att förlora på det. Ifall de säger något innan arbete påbörjas = byt firma. Ifall de säger något efter utfört arbete = hävda din rätt och anlita någon annan nästa gång. Det enda som riskerar att skita sig är relationen till denna firma. Gissar jag.
Klicka här för att svara