Hej

Verkar vara många som ställer denna fråga men det skulle vara intressant att få reda på vad ni som installerade /installerar jordvärme anser om denna offert. Det som jag begärt av installatören är att jag vill ha ett väl tilltaget system. Bor i ett massivt stockhus från mitten av 1800-talet på ca 250kvm. Finns vissa geologiska företeelser som gör att det måste ner mer slang än normalt eftersom jag runt omkring mig enbart har fin sand att gräva i. Har tidigare eldat med ved från egen skog så givetvis skulle det vara billigare att fortsätta med detta men som man säger ved värmer många gånger. Har en offert från IVT som lyder:

IVT Greenline HE E14 med varmvattenberedare på 286 liter
Nedplöjning av 2x450m slang, ingrävning, ihopkoppling m.m.
Nytt tryckkärl, ny cirkulationspump osv. Expansionskärl kalla sidan ingår, vedpannan sparas och avkranas (kan använda den i nödfall a´la -25) Montering av nytt element i pannrum. Div. ventiler.
Arbetsbrytare samt utomhusgivare installerad.

Dvs. systemet är inkl. alla moment som behövs för att köra igång.

För detta vill de ha 167,450:- (då är rotavdraget inräknat)

Kommentarer?

Låter nog rimligt.
Ta reda på om du har "rätt" radiatorer för att ha värmepump, innan du börjar.

Enligt person från ITV har jag ypperliga radiatorer div. äldre av modell större med mycket vatten i systemet.

Majgårdarna
Jag tycker det låter mycket.Man läser ju ofta att man får jordvärme under 100 000 här på forumet?

Priserna kanske har gått upp?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.