3 054 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Offert fönsterbyte rimlig?
Fick offert på fönsterbyte av en större firma.
12 fönster varav 5 rätt stora
4 altandörrar
3-glas isolerruta överallt
Allt arbete, frakt, städning. "nyckelfärdigt" som säljaren uttryckte det
Totalt ca 200 000:-
Känns dyrt, det är 12500:- per enhet! Men det kanske är vad det kostar om man inte ska börja göra vissa saker själv.
4 altandörrar
Känns dyrt, det är 12500:- per enhet! Men det kanske är vad det kostar om man inte ska börja göra vissa saker själv.
Är ju svårt att svara på, vet ju inte förutsättningarna, typ av hus, vilka fönster, svenska el polska, trä el alu, pvc, krävs ställning, tegelhus, eller putsat, smygar och salningar, fönsterbrädor, var i landet osv.
Många faktorer som är avgörande om det är dyrt el inte.
Många faktorer som är avgörande om det är dyrt el inte.
Medlem
· Stockholm
· 804 inlägg
Gör själv en materialspec på fönstrena, dvs vad kostar enbart materialet. Jag gissar att det kommer landa mellan 100-150 tusen. Dvs resten är arbete samt annat material. 2 gubbar i två veckor, ställningar? 200.000 är ju inte orimligt, men beror på förutsättningarna som Jörgen Ö listar upp.S Skogträd skrev:Fick offert på fönsterbyte av en större firma.
4 altandörrar
Själva fönstren kostar nog ungefär så mycket. Arbetet tycker jag var dyrt. Om snickarna kostar 700 kr/timme så får du 100 timmar, dvs 12.5 mandagar. Hos mig bytte två man 28 enheter varav fyra altandörrar på tre dagar. Tegelhus i flera våningar.
28 st enheter på 3dgr var bra jobbat! 1.7tim/enhetP Pin skrev:
Inkl rivning bef fönster/altandörrar, montering nytt fönster, nya foder/salning, montering nya bleck inkl knäckningar plåt!?
Ge mig numret till dom! Dom vill jag också ha som montörer.
Problemet var att det var fast pris, så blev inte så billigt... Kanske därför de jobbade så snabbtJ Jörgen Ö skrev:
Ingick rivning men ej bortforsling, listning, några bleck andra återanvändes , foder återanvändes (de bytte de flesta inifrån)
Klicka här för att svara