Hej
Jag behöver lägga på ny färg (Fasadmåla) en trävilla (Smålandsvilla)
Har köpt färg då jag tänkte göra det själv först, men kommit på att jag inte kommer reda ut av fler anledningar. Och kommer försöka få målerifirman att använda färgen jag köpt, vilket jag gissar kan bli en lite fråga som inte alla målerifirmor kanske jublar över

- då jag tänker att de får in en del intäkter för inköp av materiel då de har säkert bra priser
Mina frågor är kring offert från målerifirmor, för en fasadmålning,
1) Vad är det mest viktiga som ska stå med, dvs man ska vara noggrann med att få ned på papper/kontrakt/Offert?.
2) Om de spiller och kladdar kan man räkna med att det ska återställas gratis?
3) Och vad är rimligt efter ROT för en normalstor Smålandsvilla, tänker med under/grundarbete/skrapning och 2 strykningar?
4) Löpande kostnader, byta ut ev brädor som är dåliga är jag med på. Vad mer kan vara aktuellt och rimligt för löpande kostnader i ett sådant jobb?
5) Något mer att beakta?
MVH