7 085 läst · 2 svar
7k läst
2 svar
Östberg Heru 100 överhettningsskydd löser ut
Medlem
· Västra götaland
· 35 inlägg
Hej!
Precis som rubriken så löser överhettningsskyddet hela tiden på min Heru 100. Har fungerat utan fel i alla år och det felet har kommit nu när det är lite varmare ute. Har inte haft det felet tidigare somrar då det har varit jätte varm så jag tror inte det har någon betydelse.
Precis som rubriken så löser överhettningsskyddet hela tiden på min Heru 100. Har fungerat utan fel i alla år och det felet har kommit nu när det är lite varmare ute. Har inte haft det felet tidigare somrar då det har varit jätte varm så jag tror inte det har någon betydelse.
Få du ett larm i fjärrkontrollen som säger överhettning?
Öppna fläkten och tryck på en återställar-knapp som sitter ovanför värmebatteriet.
På fjärrkontrollen måste du sedan gå till reset för att få bort larmet.
(Även när man har åtgärdat/reparerat något, måste man kvittera ett larm med reset. Annars kommer larmet bara tillbaka.)
Men det kan även vara något annat fel: jag är högst osäker.
Öppna fläkten och tryck på en återställar-knapp som sitter ovanför värmebatteriet.
På fjärrkontrollen måste du sedan gå till reset för att få bort larmet.
(Även när man har åtgärdat/reparerat något, måste man kvittera ett larm med reset. Annars kommer larmet bara tillbaka.)
Men det kan även vara något annat fel: jag är högst osäker.
Redigerat:
Medlem
· Västra götaland
· 35 inlägg
Ja på fjärrkontrollen. Den löser ut t.om efter återställning på kontrollen och på elementet. Det tar ca 10 min efter återställning av båda det kommer fram. Jag provade och bytte filter både till och från och ändå så slår den ut ÖHS. Jag ser även att båda från och till fläkten går så det var en tanke jag hade från början att kanske fläkten inte kyler ner.
Klicka här för att svara