437 622 läst ·
5 734 svar
438k läst
5,7k svar
Odlingshörnan..
Plockar av några av de sista tomaterna från amplarna ute (de gula).
Tumbling Tom Yellow har verkligen levererat i år (även om de var lite tröga i starten).
De röda kommer producera någon skörd till minst, har väl 50 småttingar på vår Tiny Tim som inte bytt färg än (kanske fåt 5 röda frukter hittills bara, men den har massor på g.. måste hitta ett soligt läge åt den).
De andra små busktomaterna är nog klara för året de också, har börjat rensa ut dem.. (inga frukter kvar.. nästan).
Tumbling Tom Yellow har verkligen levererat i år (även om de var lite tröga i starten).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
De röda kommer producera någon skörd till minst, har väl 50 småttingar på vår Tiny Tim som inte bytt färg än (kanske fåt 5 röda frukter hittills bara, men den har massor på g.. måste hitta ett soligt läge åt den).
De andra små busktomaterna är nog klara för året de också, har börjat rensa ut dem.. (inga frukter kvar.. nästan).
Ville ha en grön sås bestämt.. (började med att fundera på vilka gröna frukter som fanns..) .. som jag kunde äta!
Köpte på mig lite vindruvor, kiwi och ananasjuice..
Sedan plockade vi gröna chilisar (ganska milda, det var ju jag som ville haven grön sås.. hehe)
Den blev cool, kiwin gjorde sig bra med lite estetiska prickar

Köpte på mig lite vindruvor, kiwi och ananasjuice..
Sedan plockade vi gröna chilisar (ganska milda, det var ju jag som ville haven grön sås.. hehe)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den blev cool, kiwin gjorde sig bra med lite estetiska prickar
Skördat ännu en tapper tomat ute
kul att den mognat trots att det inte varit toppenväder - plantan står i en kruka ute på en stenläggning.
Sedan skördade vi lite blandade chilisar.. (ja igen hehe) .. nu börjar det mattas av dock!
Blev ganska många habanero Lemon också (den har producerat väldigt bra!)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sedan skördade vi lite blandade chilisar.. (ja igen hehe) .. nu börjar det mattas av dock!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blev ganska många habanero Lemon också (den har producerat väldigt bra!)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu gör det inget om buskarna frös ner inatt (frostnatt två på rad).. chilisarna har levererat väl 
Nästa år blir det några mindre, till antalet! (säger jag nu iaf......
)
Vad är sammanfattningen av era odlingar då?
Nått komihåg till nästa säsong?
Nästa år blir det några mindre, till antalet! (säger jag nu iaf......
Vad är sammanfattningen av era odlingar då?
Nått komihåg till nästa säsong?
Jag tänker i a f inte både odla själv o ha del i andelsodlingen. Bara en halv andel, men jag hinner inte äta allt. Nästa år fyller jag växthuset med tomater, vindruvor och physalis ( de växte galet mkt men frosten tog en hel del. Bondbönor ska jag odla mer av, och ärtor. Gillar att äta mig igenom trädgården.
Squashen stendog av frostnätterna tidigare (hade ett par tre stycken i förra veckan) härnere.
Nu behövde jag ingen mer skörd av den, så det gör inget..
(men bara konstaterar än en gång att den är väldigt känslig)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu behövde jag ingen mer skörd av den, så det gör inget..
(men bara konstaterar än en gång att den är väldigt känslig)





