Blev några blandade burkar också när vi ändå var på gång :)

Tre glasburkar med etiketten "MIXED CHILI 2019" fyllda med inlagda färgglada chilifrukter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blir riktigt glad av burkarna, de är så färgglada på något vis - innehållet är lite för starkt för mig, men jag tycker det är kul att odla :D
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Plockar av några av de sista tomaterna från amplarna ute (de gula).
Tumbling Tom Yellow har verkligen levererat i år (även om de var lite tröga i starten).

Skörd av gula och röda körsbärstomater i ett nät, blandat med en omogen grön tomat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


De röda kommer producera någon skörd till minst, har väl 50 småttingar på vår Tiny Tim som inte bytt färg än (kanske fåt 5 röda frukter hittills bara, men den har massor på g.. måste hitta ett soligt läge åt den).

De andra små busktomaterna är nog klara för året de också, har börjat rensa ut dem.. (inga frukter kvar.. nästan).
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Ville ha en grön sås bestämt.. (började med att fundera på vilka gröna frukter som fanns..) .. som jag kunde äta!

Köpte på mig lite vindruvor, kiwi och ananasjuice..
Sedan plockade vi gröna chilisar (ganska milda, det var ju jag som ville haven grön sås.. hehe)

Fyra flaskor med hemmagjord grön sås, etiketterade "Handmade with love" och "Mossig Grön".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Flaska med hemgjord grönsås av vindruvor, kiwi, ananasjuice och gröna chilis, med synliga kiwifröer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den blev cool, kiwin gjorde sig bra med lite estetiska prickar :D:love:
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Dokumentation av sorter:

Två röda Peter Pepper-chilifrukter på en ljus yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Peter Pepper (också känd som Penis Pepper)
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Picklade rödlök och mild chili.. till Sandras tacos :D

Burk med picklade rödlökar och milda chilis, redo för att användas i tacos.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
Skördat ännu en tapper tomat ute :) kul att den mognat trots att det inte varit toppenväder - plantan står i en kruka ute på en stenläggning.

Mogen röd tomat på svart bakgrund, nyskördad utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan skördade vi lite blandade chilisar.. (ja igen hehe) .. nu börjar det mattas av dock!

Ett fat med skördade chilifrukter i olika färger och former mot bakgrund av ett kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blev ganska många habanero Lemon också (den har producerat väldigt bra!)

Skål full med skördade habanero Lemon-chilifrukter i olika nyanser av gult på en svart duk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skål full med gula habanero Lemon chilisar, nyskördade och saftiga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Plutus och 2 till
  • Laddar…
Nu gör det inget om buskarna frös ner inatt (frostnatt två på rad).. chilisarna har levererat väl :D
Nästa år blir det några mindre, till antalet! (säger jag nu iaf...... :cool:)

Vad är sammanfattningen av era odlingar då?
Nått komihåg till nästa säsong?
 
Fadai
Jag tänker i a f inte både odla själv o ha del i andelsodlingen. Bara en halv andel, men jag hinner inte äta allt. Nästa år fyller jag växthuset med tomater, vindruvor och physalis ( de växte galet mkt men frosten tog en hel del. Bondbönor ska jag odla mer av, och ärtor. Gillar att äta mig igenom trädgården.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Fadai
Ett växthus med transparenta väggar och tak omgivet av grön gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Visade jag växthuset?
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Fadai Fadai skrev:
[bild] Visade jag växthuset?
Kommer få plats med mycket kul där.. (sedan svär du över hur lite plats det är.. när det kommer till kritan hehe - det gör man oavsett hur stort/litet man bygger!) :D
 
  • Haha
Fadai
  • Laddar…
Squashen stendog av frostnätterna tidigare (hade ett par tre stycken i förra veckan) härnere.

Vissnad squashväxt med omogen squash i en upphöjd trädgårdsbädd efter frostnätter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu behövde jag ingen mer skörd av den, så det gör inget..
(men bara konstaterar än en gång att den är väldigt känslig)
 
Flera kokta majskolvar i en metallkastrull på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Halva skörden :love:
 
  • Gilla
Fadai och 3 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
[bild]
Halva skörden :love:
Coolt, vi odlade majs förra året.. gick inte lysande - fick två kolvar som fåglarna hann knappra upp.. grr

Smakat? Goda? (y)
 
Mycket goda. Vi verkar inte ha tagit någon bild sen augusti, men då såg de ut såhär.
Person står bredvid en växtlåda med höga majsplantor i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
Vi minns tyvärr inte vilken sort det var, mer än att det var en F1. Det är väl därför knappast någon idé att spara en mogen kolv för frö?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.