436 796 läst ·
5 719 svar
437k läst
5,7k svar
Odlingshörnan..
Har också, äntligen, fått leverans av glas ifrån UK
Har letat bra och prisvärda flaskor (framförallt), till "hot sauce" och annat kul, ett bra tag.. utan att hitta ett skvatt!
Men nu.. hittade jag
nu kan jag sälja och ge bort med äran i behåll 
Har letat bra och prisvärda flaskor (framförallt), till "hot sauce" och annat kul, ett bra tag.. utan att hitta ett skvatt!
Men nu.. hittade jag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 632 inlägg
Du glömde länken 
Trugar inte på folk mina tokiga inköp, men har inget emot att dela informationen om den efterfrågas 
Har letat länge efter bra flaskor (små för heta såser) och har inte hittat något prisvärt (om man vill köpa många). Men den här sajten var kanon..
Ampulla - säljer både glasflaskor/burkar och plast.. både storpackar och enstaka testflaskor (kanon)
(UK företag, finns en engelsk sajt också.. men vi valde att beställa från eusajten.. då portot såg ut att vara mer förmånligt därifrån.. de hade högre viktbegränsning.. men om man köper många sorter/mycket.. blir det fler paket och dessvärre fler porton)
Länk till sajt: https://www.ampulla.eu
Har letat länge efter bra flaskor (små för heta såser) och har inte hittat något prisvärt (om man vill köpa många). Men den här sajten var kanon..
Ampulla - säljer både glasflaskor/burkar och plast.. både storpackar och enstaka testflaskor (kanon)
(UK företag, finns en engelsk sajt också.. men vi valde att beställa från eusajten.. då portot såg ut att vara mer förmånligt därifrån.. de hade högre viktbegränsning.. men om man köper många sorter/mycket.. blir det fler paket och dessvärre fler porton)
Länk till sajt: https://www.ampulla.eu
Jag tycker jag gjorde ett kap (trots dubbla porton). Innan priset säger dig något, måste jag nog nämna vad jag köpte ..kashieda skrev:
25 st flaskor av lillpluntan (bild ovan) med metall/aluminium skruvkork
25 glasflaskor av lite större/annan rund modell (oxå bild ovan) med svart plastskruvkork och en liten såsränna i..
50 st glasburkar modell lite högre/smalare än klassiska glasburkar (370 ml) med lock
25 glasburkar av mindre modell (150 ml) med lock
3 olika andra små flaskor (en av vardera, lite rekognosering inför ev kommande köp..) metall/aluminium skruvkork
3 kartonger hemlevererade..
950 kr allt som allt
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 008 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 008 inlägg
Varit bortrest i fem veckor så gick och kollade odlingen nyss. Markfrost ute men tror det varit -2 för ett par veckor sedan.
Grönkål, mangold och rotselleri.
Sådde sockerärtor efter skörd av vitlök. Det har blivit lite skidor att skörda.
1 kvadratmeter jordärtskockor finns att gräva upp också.
Logga in
Skapa konto
Grönkål, mangold och rotselleri.
Logga in
Skapa konto
Sådde sockerärtor efter skörd av vitlök. Det har blivit lite skidor att skörda.
1 kvadratmeter jordärtskockor finns att gräva upp också.
Vi köpte några övergivna små plantor (kål av olika slag) på slutet av säsongen, för några tior.. och stoppade ner dem i jorden i en pallkrage (tänkte att får vi nått så får vi nått.. annars spelar det inte så stor roll)..
Det visade sig att vi nu helt plötsligt hade tre skördbara blomkålshuvuden.. (trots iaf tre frostnätter senaste veckorna)
Det visade sig att vi nu helt plötsligt hade tre skördbara blomkålshuvuden.. (trots iaf tre frostnätter senaste veckorna)
Logga in
Skapa konto