Jag satte vitlök i höstas och undrar hur de ska skötas. På vissa är blasten vissen, ska jag ta upp lökarna eller? Ska jag låta dem blomma?
Tack för svar
 
De första lökarna ska man kunna skörda i början på juli om man vattnat och ev. gödslat lite på våren när de börjar växa.
Ungefär den här tiden så gulnar och vissnar blasten och då är det dags att skörda förhoppningsvis fullvuxna vitlökar, så dra upp dem och låt dem torka ett par veckor innan du lagrar dem (mörkt och torrt).

MVH :)//Christina.
 
Tack, då är det nog dags att ta upp dem.
 
Glöm inte att peta ner ett par nya klyftor i slutet av augusti. Smaklig måltid ;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.