OBS att de tdär med L/N reverse är inget fel eftersom våra stickkontakter går att vända åt två håll.
(Däremot är det specat på många andra kontakter, t.ex. brittiska, amerikanska, franska, danska o.s.v.)
OBS varningssymbolen vid skyddsjordtestknappen - jag skulle tro att det i bruksanvisningen ungefär står att man bara får använda den om ingen annan är i närheten av något elektriskt eller något av metall i byggnaden, eftersom den kanske kan göra prylar med trasig jord strömförande...
(Däremot är det specat på många andra kontakter, t.ex. brittiska, amerikanska, franska, danska o.s.v.)
OBS varningssymbolen vid skyddsjordtestknappen - jag skulle tro att det i bruksanvisningen ungefär står att man bara får använda den om ingen annan är i närheten av något elektriskt eller något av metall i byggnaden, eftersom den kanske kan göra prylar med trasig jord strömförande...
Jag har lagt fas till höger i alla år och kommer nog göra det i fortsättning också....
Manicken fungerar. Dock måste den vara vänd på "rätt" sätt för att JFB test ska fungera.
Testade även mot det uttaget som löste inte ut Jfb / ni sm kommer ihåg.
Mao bra att skaffa för alla amatörer som vet inte om deras JFB fungerar.
Testade även mot det uttaget som löste inte ut Jfb / ni sm kommer ihåg.
Mao bra att skaffa för alla amatörer som vet inte om deras JFB fungerar.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Den där har jag.Glufsglufs skrev:
//Patrik