Byggahus.se
Hej!

Jag har en gammal garageramp/nedfart som jag skulle vilja fixa till.

Nedfarten består av en gjuten betongplatta som har blivit väldigt sliten och skrovlig med åren. Huset är byggt 1957 och garagenedfarten är säkert från samma år.

Nu undrar jag: Kan man "spackla" ett nytt ytskikt på bef. betongplatta? I så fall: HUR och med VAD?

Tacksam för svar! //Jonas

IMG_2867.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_2869.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ingen som har några tips eller åsikter?

Kan livligt föreställa mig att det man påför antagligen kommer att lossna ganska fort.........Personligen skulle jag nog bara gilla läget. Ser ut att vara bra fäste om det är blött iallafall. För fina såna där nerfarter brukar inte vara så roliga ändå.........

Nej rolig är den verkligen inte :) Dessutom är garaget för smalt för en modern bil så det används som så många andra garage som förråd..

Fick tips av en hantverkare för ett par år sedan om denna produkt. Kan det funka tror ni?
https://www.ardex.se/produkt/ardex-a-46/

Jag hade nog bara tvättat. Tror att lägga på ytskikt är lite att be om problem.

A
Jag hade tvättat, lagt på grönfri eller liknande, sedan tackat högre makter för den skrovliga ytan som gör att man inte halkar.

• Gilla
EvertL
  • Laddar…
Tack för er input!
Får nog inse att utseendet inte är allt, och gilla läget :)

J jonasalm skrev:
Dessutom är garaget för smalt för en modern bil så det används som så många andra garage som förråd.
Kanske större operation än du önskar men om du aldrig ser att garaget kommer att användas som garage kan man kanske tänka sig en total ombyggnad. Byte till en vanlig dörr med en "källartrapp" eller helt ta bort åtkomst utifrån och bara använda garaget som en del av den vanliga källaren, endast åtkomlig inifrån. Möjligen måste saker som utrymningsvägar beaktas då. Som sagt ingen liten snabb fix...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.