Beställt en badrumsmöbel från Hemfint som har ett förborrat hål för bottenventilen men som verkar vara felborrad 🫣.
Jag tror att de har borrat från undersidan och sen ovansidan men kommit snett.
När jag sätter ner bottenventilen så kommer den snett och därför blir det en stor glipa på en sida och hur jag än försöker går det inte. Jag skrev till Hemfint nu i helgen men har inga större förväntningar från dem 😞
Bifogar lite bilder som kanske säger mer...🤔
Nu tänker jag att jag kanske kan slippa upp ena kanten så att bottenpluggen kommer ner mer rakt men är osäker på hur jag ska göra 🧐 så om någon har tips innan jag börjar så tas det emot tacksamt.
Jag tror att de har borrat från undersidan och sen ovansidan men kommit snett.
När jag sätter ner bottenventilen så kommer den snett och därför blir det en stor glipa på en sida och hur jag än försöker går det inte. Jag skrev till Hemfint nu i helgen men har inga större förväntningar från dem 😞
Bifogar lite bilder som kanske säger mer...🤔
Nu tänker jag att jag kanske kan slippa upp ena kanten så att bottenpluggen kommer ner mer rakt men är osäker på hur jag ska göra 🧐 så om någon har tips innan jag börjar så tas det emot tacksamt.
Skulle inte tro det är svårt att slipa lite så det kommer fungera och få det tätt.
Problemet blir om du behöver reklamera senare så kanske de kan påvisa att du gjort åverkan och detta är en orsak att neka framtida reklamationer.
Där av tycker jag du ska avvakta deras svar...
Problemet blir om du behöver reklamera senare så kanske de kan påvisa att du gjort åverkan och detta är en orsak att neka framtida reklamationer.
Där av tycker jag du ska avvakta deras svar...
Reklamera! De får skicka en ny möbel eller nytt handfat. Om du ska slipa ur hålet så tappar du emaljeringen och det kan bli sprickor med tiden. Frågan är hur porslinet utan emalj tål fukt på längre sikt?
Tyvärr har du handlat av ett av alla oseriösa bolag i Bygghemma-koncernen. Lycka till med reklamationen...Holypain skrev:
Moderator
· Stockholm
· 56 236 inlägg
Om du betalade med kreditkort, så kan du reklammera betalningen till din bank, eller kreditkortsföretaget.
Du har handlat av ett av sveriges mer oseriösa företag så räkna inte med en lätt resa.
Du har handlat av ett av sveriges mer oseriösa företag så räkna inte med en lätt resa.
Jag vet inte...hur jag ska gå vidare. Har nu beställt två stycken olika sorters bottenpluggar till för att se om det gör någon skillnad. Hemfint svarar att det ligger på en annan avdelning? Vad det nu betyder och undertiden borstar familjen tänderna i köket.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 295 inlägg
Du får nog ge dom lite mer tid, du mailade dem den 15 mars och la upp här på bygghus att de inte hade svarat den 16 Mars. I all välmening ❤️
Jovars men jag ville mest få hjälp med att förstå om jag hade gjort något fel - vilket jag hoppas, men är tveksam till. Sen så har jag fortfarande inte fått någon hjälp mer än dumma frågor som ordernr och leveransdatum och om jag öppnat alla paket osv. Eller ja förutom den frågan om jag kan fota röret vilket jag inte förstår då det inte ingår något rör? Jag vill verkligen inte sätta ditt Hemfint och jag önskar mest att jag gjort fel som sagt ❤️ då detta kostat många tusen extra och tre helger av arbete och kapningar av rör osv för att i det sista momentet upptäcka detta men visst allt är kärlek ❤️I InsidersUnited skrev:
Får jag bara tillägga att mina två nya bottenpluggar från Amazon har inkommit och det preliminära resultatet verkar positivt. Och som sagt det finns ingen som blir gladare än jag om jag haft fel. Det är mycket lättare att lära sig av sina misstag och be om ursäkt än att göra om allting. Självklart vet jag inte än men jag återkommer både till Hemfint och här om det visar sig att den nya bottenpluggen håller tät och fungerar.
Håller tummarna men hinner dåligt idag 👍
Håller tummarna men hinner dåligt idag 👍