Hej!
Då var det dags igen, kallade anticimex till stugan då jag misstänkt fuktskada från badrummet, gjort omkring 2005. Mycket riktigt var det fukt och felaktigt utfört tätskikt, så nu ska vi se hur det går med denna sak....
jag återkommer i frågan
MvH
Bambi
Då var det dags igen, kallade anticimex till stugan då jag misstänkt fuktskada från badrummet, gjort omkring 2005. Mycket riktigt var det fukt och felaktigt utfört tätskikt, så nu ska vi se hur det går med denna sak....
jag återkommer i frågan
MvH
Bambi
nej, såg ut som det fanns renoveringsgips emellan, är den 6mm. Men det såg inte ut som det var tätt mellan golv och vägg, dessutom var det inget uppvikt vid dörrkarmen så där rann det rakt utoch stoppades av golvlisten på andra sidan. Jag hoppas juh att tätskiktet ha uppvik mot vägg i duschhörnan annars kan det vara riktigt risigt där inne. Om man kollar noga vid hörnlisten på första bilden så har fogen spruckit där vilket kan innebära att även spånen där bakom svällt, vilket oroar. jag hoppas bara den som gjort detta tar på sig att göra om hela badrummet, trött på tveksamma lagningar.
Även det kommer damma som fan och det kommer bli jobbigt att låta nån gå i stugan utan man kan vara där.
Även det kommer damma som fan och det kommer bli jobbigt att låta nån gå i stugan utan man kan vara där.
Nej, det kan man inte säga.
Det som oroar mig mest nu är förhandlingen. Jag vet inte vad man säger när de säger att de kommer fylla upp hålet där det står vatten med silikon sen är de bra.
Vad gör jag då? Dunkar näven i bordet och säger att nu gör ni om hela badrummet annars blir det rättsak av detta?

Kan ni vägleda mig i min förhandlingsposition?
Det som oroar mig mest nu är förhandlingen. Jag vet inte vad man säger när de säger att de kommer fylla upp hålet där det står vatten med silikon sen är de bra.
Vad gör jag då? Dunkar näven i bordet och säger att nu gör ni om hela badrummet annars blir det rättsak av detta?
Kan ni vägleda mig i min förhandlingsposition?
Hej!
Vill bara dela med mig av min glädje
Var och besiktade stugan med han som var ansvarig för badrummet igår och han sa direkt att de gör om hela badrummet.
Nu ropade jag kanske hej innan det är gjort men jag blev så glad när det funkar som det ska en gång
Mvh
Bambi
Vill bara dela med mig av min glädje
Var och besiktade stugan med han som var ansvarig för badrummet igår och han sa direkt att de gör om hela badrummet.
Nu ropade jag kanske hej innan det är gjort men jag blev så glad när det funkar som det ska en gång
Mvh
Bambi
Hej!
Glädjen blev kortvarig
. Efter att ha varit överens om att de skulle fixa hela badrummet i Januari så går det inte att få tag på varken firman som gjort jobbet eller säljaren till stugan. I slutbesiktningensprotokollet står det att dte är bakfall mot tröskel och att uppvik mot tröskel saknas. Nu förstår jag vad det innebär
men jag gjorde inte det då.
Vad gör man nu?
MvH
Glädjen blev kortvarig
Vad gör man nu?
MvH
Hej!
Nu efter anticimex och kakelsättaren har sagt att badrummet skulle göras om och det skulle ta fart och rivas i fredags, så verkar det som det återigen ska utredas vad som behöver göras kom säljaren på nu. Säljaren tyckte det var en för liten skada för att badrummet skulle göras om, då frågade jag han varför han engagerade sig i de då det gick på garantin och kakelsättaren hade sagt att de var tvunget att göras om. Då svarar han att det är onödigt ändå.... fortsättning följer antar jag
Då kommer mina frågor igen.
1. Vad är lämplig åtgärd?
2. Kan man begära skadestånd för att inte kunna bruka stugan? De lovade sedan tidiagre att det skulel vara klart till Påsk.
3. Om jag stämmer säljaren och jag antar att jag får rätt kan jag då göra om badrummet själv och låta han betala om han fälls i rättegången?
Tacksam för hjälp
MvH
Bambi
Nu efter anticimex och kakelsättaren har sagt att badrummet skulle göras om och det skulle ta fart och rivas i fredags, så verkar det som det återigen ska utredas vad som behöver göras kom säljaren på nu. Säljaren tyckte det var en för liten skada för att badrummet skulle göras om, då frågade jag han varför han engagerade sig i de då det gick på garantin och kakelsättaren hade sagt att de var tvunget att göras om. Då svarar han att det är onödigt ändå.... fortsättning följer antar jag
Då kommer mina frågor igen.
1. Vad är lämplig åtgärd?
2. Kan man begära skadestånd för att inte kunna bruka stugan? De lovade sedan tidiagre att det skulel vara klart till Påsk.
3. Om jag stämmer säljaren och jag antar att jag får rätt kan jag då göra om badrummet själv och låta han betala om han fälls i rättegången?
Tacksam för hjälp
MvH
Bambi
Tjenis!Bambi skrev:Hej!
Nu efter anticimex och kakelsättaren har sagt att badrummet skulle göras om och det skulle ta fart och rivas i fredags, så verkar det som det återigen ska utredas vad som behöver göras kom säljaren på nu. Säljaren tyckte det var en för liten skada för att badrummet skulle göras om, då frågade jag han varför han engagerade sig i de då det gick på garantin och kakelsättaren hade sagt att de var tvunget att göras om. Då svarar han att det är onödigt ändå.... fortsättning följer antar jag
Då kommer mina frågor igen.
1. Vad är lämplig åtgärd?
2. Kan man begära skadestånd för att inte kunna bruka stugan? De lovade sedan tidiagre att det skulel vara klart till Påsk.
3. Om jag stämmer säljaren och jag antar att jag får rätt kan jag då göra om badrummet själv och låta han betala om han fälls i rättegången?
Tacksam för hjälp
MvH
Bambi
Trist historia detta jhu... men jag fattar inte riktigt varför säljaren bråkar om det är som du säger att det skall gå på garantin??? Har han nått annat att dölja?
Läste du besiktningsprotokollet före du köpte stugan? Där står det ju beskrivit vad som var fel....
Hej!
Vi köpte stugan ny och var med på en gemensam slutebsiktning där vissa saker skulle lämnas för senare besiktning och noterdes i protokollet med S framför punkten. Jag var grön på detta med badrum och handlade i god tro, men gillade inte att det var väldig svagt lut utanför duschhörnan mot tröskel och inget uppvik mot tröskel(finns som sagt med i protokollet) så påpekade det mpnga ggr men gick till slut med på att hålla uppsikt på detta. nu har det skett som jag befarade att det inte funkade som ni kan se på bilderna och nu vädjar jag om hjälp då jag känner mig ledsen uppgiven frustrerad, inte en aning om hur jag går vidare.
Det enda jag vet är att jag har rätt att få detta åtgärdat och att det tar tid. Jag förstår inte varför inte hussäljaren åkte dit och besiktade ihop med kakelsättaren i November om han inte skulle lita på hans bedömning, nu har säljaren och hans snickare gått över huvudet på kaklesättaren fyra månader senare och vi kan inte nyttja stugan.
MvH
Bambi
Vi köpte stugan ny och var med på en gemensam slutebsiktning där vissa saker skulle lämnas för senare besiktning och noterdes i protokollet med S framför punkten. Jag var grön på detta med badrum och handlade i god tro, men gillade inte att det var väldig svagt lut utanför duschhörnan mot tröskel och inget uppvik mot tröskel(finns som sagt med i protokollet) så påpekade det mpnga ggr men gick till slut med på att hålla uppsikt på detta. nu har det skett som jag befarade att det inte funkade som ni kan se på bilderna och nu vädjar jag om hjälp då jag känner mig ledsen uppgiven frustrerad, inte en aning om hur jag går vidare.
Det enda jag vet är att jag har rätt att få detta åtgärdat och att det tar tid. Jag förstår inte varför inte hussäljaren åkte dit och besiktade ihop med kakelsättaren i November om han inte skulle lita på hans bedömning, nu har säljaren och hans snickare gått över huvudet på kaklesättaren fyra månader senare och vi kan inte nyttja stugan.
MvH
Bambi
OK,då fattar jag.
Om jag var i ditt ställe hade jag nog anlitat en advokat iom att du verkar ha torrt på fötterna samt att tiden går...nu e det vår och givetvis vill du kunna använda stugan.
Advokaten kan nog få fart på grejorna och det behöver inte bli så dyrt. Hot om skadestånd och stämmning får fart på det mesta.....
Om du är med i villaägarna så har du 1 h fri konsultation... börja med det så får du lite mer att gå på
Lycka till
JPA
Om jag var i ditt ställe hade jag nog anlitat en advokat iom att du verkar ha torrt på fötterna samt att tiden går...nu e det vår och givetvis vill du kunna använda stugan.
Advokaten kan nog få fart på grejorna och det behöver inte bli så dyrt. Hot om skadestånd och stämmning får fart på det mesta.....
Om du är med i villaägarna så har du 1 h fri konsultation... börja med det så får du lite mer att gå på
Lycka till
JPA


