1 958 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Nytt takduschset
Hej!
Vilka takduschset rekommenderar ni? Känner att jag lagt ner alldeles för mycket tid på detta nu
Ett bra tag låg Mora one som etta - Men känns nu lite vanskligt att med en så stor takdel så kommer trycket bli rätt dåligt.
https://www.bygghemma.se/kok-och-ba...kduschset-mora-one-shower-kit/p-741128-741130
Så ni som är lite insatta, vad rekommenderar ni? Jag bor i en mindre bostadsrätt och har 160 c/c i duschen nu och vill helst inte ha något tillägg för att kunna ha en 150 c/c (Adjö Grohe
)
Vilka takduschset rekommenderar ni? Känner att jag lagt ner alldeles för mycket tid på detta nu
Ett bra tag låg Mora one som etta - Men känns nu lite vanskligt att med en så stor takdel så kommer trycket bli rätt dåligt.
https://www.bygghemma.se/kok-och-ba...kduschset-mora-one-shower-kit/p-741128-741130
Så ni som är lite insatta, vad rekommenderar ni? Jag bor i en mindre bostadsrätt och har 160 c/c i duschen nu och vill helst inte ha något tillägg för att kunna ha en 150 c/c (Adjö Grohe
Kolla Tapwell. Sjukt nöjd med det set vi köpte såhär 8-9 månader senare. Vi har duschbadkar och behövde badkarspip, handdusch och takdusch så då var det inte många set kvar att välja på på marknaden. Och gick på 10' före rabatt men det var det värt. Blir billigare då ni inte behöver den specialblandaren heller.
Var inte så fasligt dyrt heller: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3017661
Tror man vill ha Edition 2, läste negativ kritik av rörmokare/montörer angående väggfästet på tidigare modellen av den vi har. Den nedan tror jag visar en icke-Edition2 då det är en slags platta där röret fästs mot vägg på vår. De där slimmade duschhandtagen är riktigt snygga och riktigt dåliga så jag bytte snabbt ut mot ett vanligt runt som följde med i lådan.

Var inte så fasligt dyrt heller: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3017661
Tror man vill ha Edition 2, läste negativ kritik av rörmokare/montörer angående väggfästet på tidigare modellen av den vi har. Den nedan tror jag visar en icke-Edition2 då det är en slags platta där röret fästs mot vägg på vår. De där slimmade duschhandtagen är riktigt snygga och riktigt dåliga så jag bytte snabbt ut mot ett vanligt runt som följde med i lådan.

P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 915 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 915 inlägg
Än så länge nöjd med mitt val.
https://www.bygghemma.se/kok-och-ba...MIpe7ezKe44AIVj9CyCh336wEfEAQYASABEgLsc_D_BwE
https://www.bygghemma.se/kok-och-ba...MIpe7ezKe44AIVj9CyCh336wEfEAQYASABEgLsc_D_BwE
Jag står i begrepp att byta ytskikt i badrummet och då kom det på tal att byta till en takdusch. Kan någon beskriva skillnaden i upplevelse med takdusch jämfört med handdusch som man har fäst på duschstång. Eller kan det vara en trendfråga?
Jag tycker att takdusch är värsta grejen och använder den till 80% och resten av finliret med handduschen. Sambon med långt hår använder handduschen på stång oftare då hon inte vill blöta håret vid varje dusch. Jag tycker att det är stor skillnad med en *bra* takdusch och skönare att duscha på det viset.
Wickevire skrev:
Klicka här för att svara