Nytt takduschset

301 läst  4 svar

1. time for heroes
    Medlem Nivå 1
    Hej!
    Vilka takduschset rekommenderar ni? Känner att jag lagt ner alldeles för mycket tid på detta nu:rolleyes:

Ett bra tag låg Mora one som etta - Men känns nu lite vanskligt att med en så stor takdel så kommer trycket bli rätt dåligt.
    https://www.bygghemma.se/kok-och-ba...kduschset-mora-one-shower-kit/p-741128-741130

Så ni som är lite insatta, vad rekommenderar ni? Jag bor i en mindre bostadsrätt och har 160 c/c i duschen nu och vill helst inte ha något tillägg för att kunna ha en 150 c/c (Adjö Grohe:cry:)

2. nikasp
    Medlem · Nivå 12
    Kolla Tapwell. Sjukt nöjd med det set vi köpte såhär 8-9 månader senare. Vi har duschbadkar och behövde badkarspip, handdusch och takdusch så då var det inte många set kvar att välja på på marknaden. Och gick på 10' före rabatt men det var det värt. Blir billigare då ni inte behöver den specialblandaren heller.

Var inte så fasligt dyrt heller: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3017661

Tror man vill ha Edition 2, läste negativ kritik av rörmokare/montörer angående väggfästet på tidigare modellen av den vi har. Den nedan tror jag visar en icke-Edition2 då det är en slags platta där röret fästs mot vägg på vår. De där slimmade duschhandtagen är riktigt snygga och riktigt dåliga så jag bytte snabbt ut mot ett vanligt runt som följde med i lådan.

3. Peter_K
    Medlem Nivå 16
  4. Wickevire
    Medlem Nivå 1
    Jag står i begrepp att byta ytskikt i badrummet och då kom det på tal att byta till en takdusch. Kan någon beskriva skillnaden i upplevelse med takdusch jämfört med handdusch som man har fäst på duschstång. Eller kan det vara en trendfråga?

5. nikasp
    Medlem · Nivå 12
    Jag tycker att takdusch är värsta grejen och använder den till 80% och resten av finliret med handduschen. Sambon med långt hår använder handduschen på stång oftare då hon inte vill blöta håret vid varje dusch. Jag tycker att det är stor skillnad med en *bra* takdusch och skönare att duscha på det viset.

• Laddar…

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: