Hejsan
Har fått nytt tak monterat med nya takpannor, vindskivor samt vindskiveplåt av en firma.
Dock så har vi original under med någon typ av masonit liknande material.
Så min fråga är har dom monterat vindskiveplåten rätt jag tycker att det ser fel ut eftersom atr det inte är någon papp under.
Känns somnatt det kan bli dyrt om ett par år.
Tacksam för svar.
Har fått nytt tak monterat med nya takpannor, vindskivor samt vindskiveplåt av en firma.
Dock så har vi original under med någon typ av masonit liknande material.
Så min fråga är har dom monterat vindskiveplåten rätt jag tycker att det ser fel ut eftersom atr det inte är någon papp under.
Känns somnatt det kan bli dyrt om ett par år.
Tacksam för svar.
Möjligen att den skulle va tätare, man vill att det konkava på pannorna hamnar där man sätter vindskiveplåten så det sluter tätt bättre. Du menar papp på baksidan av vindskivebrädan? Då skulle ni lagt ut takpapp vid bytet av taket, lämnat en bit på gavlarna och sen vikt upp den på vindskivan innan plåten monterades.
Med ett undertak av board istället för papp så kan det behövas bredare vindskiveplåtar för att skydda baksidan av vindskivorna (som annars skyddas av pappen).Johan197306 skrev:
Bredare vindskiveplåtar finns oftast inte i bygghandeln utan måste bockas till av en plåtslagarfirma.
Hantverkarna som lagt om ditt tak har ev kört enklaste och snabbaste vägen o införskaffat allt material från närmaste byggvaruhus...?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Fallskyddspaket för lutande tak 24m – helt nytt, säljes
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Grillkåta, ny skorsten, nya reglar, nytt tak
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Isolera snedtak i nytt hus utan luftspalt och plast? Nya rön?
Isolering -
Nytt kök med nya väggar och tak
Kök -
Nytt tak och nya rännor på gamla delen
Bloggkommentarer