Stor i startgroparna att bygga ett nytt staket på en befintlig stödmur. Idag är det ett rostigt Gunnebostängsel.
Det ska bli ett klassiskt 20-tals trästaket.
Min tanke har varit att klä in de befintliga rörstolparna i trä. Men nu när jag kikade på dem idag var de i rätt risigt skick. Två hade mer eller mindre gått av.
Nu tänker jag istället använda mig av bergdubb/plintjärn. Och sedan sätta 95*95 stolpar emellan. Vart hittar man dem i rimligt pris?
Eller har ni något annat tips för att få ett stadigt staket?