Hej
Har ett låshus som behövs bytas ut men kan inte hitta ett som passar. Har googlat en del och besökt Bauhaus utan någon lycka. Några tips var jag kan hitta ett liknande, beg går också bra?
Har ett låshus som behövs bytas ut men kan inte hitta ett som passar. Har googlat en del och besökt Bauhaus utan någon lycka. Några tips var jag kan hitta ett liknande, beg går också bra?
Jag kom med en kista från 70 talet och de kunde inte låssmeden hjälpa till med. Måttet mellan cylinder och handtag var mindre än dagens standard så jag blev föreslagen att borra om hålen i dörren och även karm.
Gamla deuxbattantlås kan ha många olika mått, det nya som är mest likt är 40B7.
Om du inte önskar ett 40B7 så kan man göra om så ett modullås passar med täckskyltar.
Ett sista alternativ är att försöka reparera låshuset t.ex byta roddarfjädern som troligtvis är dålig, med det ser rätt slitet ut.
Om du inte önskar ett 40B7 så kan man göra om så ett modullås passar med täckskyltar.
Ett sista alternativ är att försöka reparera låshuset t.ex byta roddarfjädern som troligtvis är dålig, med det ser rätt slitet ut.
Produkter som diskuteras: "40B7"
Låshus 40B7-75 Assa
Fallregellås med 7-tillhållare
3 489 kr inkl moms
Läs mer
Liknande trådar
-
Tillverka nytt treglasfönster med gammalt blyglas som mittglas.
Fönster & Dörrar -
Hur fixa nytt trä till Brio trädgårdsstolar
Möbelsnickeri -
ASSAB DYBLOY 565 låshus. Låset haka upp sig på halvöppet. Öppnade låset men får inte ihop igen. En sprängskiss vore till hjälp. Tackar!
Fönster & Dörrar -
Hitta nytt låshus till gammal dörr
Fönster & Dörrar -
Nytt Assa 2002 låshus, låsvred fjädrar tillbaka
Fönster & Dörrar