6 156 läst ·
34 svar
6k läst
34 svar
Nytt köksgolv?
Sida 1 av 3
Funderar på att byta ut golvet i köket och undrar vilka för- och nackdelar ni ser med med det golvmaterial ni valt i era kök. Parkett? Laminat? Linoleum? Kork-och-plast (finns det fortfarande)? Eller något annat material?
Vi vill ha ett tåligt och lättstädat golv som dessutom gärna får vara snyggt och skönt att stå på när man jobbar i köket.
Tacksam för erfarenheter och tips!
Vi vill ha ett tåligt och lättstädat golv som dessutom gärna får vara snyggt och skönt att stå på när man jobbar i köket.
Tacksam för erfarenheter och tips!
Tack för tips!BirgitS skrev:
Düsseldorff skrev:
Tack för input om klinker!H hapazard skrev:
Massivt trägolv har jag inte tänkt på - ska kolla.1 16386 skrev:
Parkett funkar bättre än man tror, jag körde det själv efter ha diskuterat runt med olika golvförsäljare. Var länge inne på vinyl eller linoleum, klinker var inte aktuellt då det är för hårt och kallt.
Gällande vinyl förklarade en försäljare att "med det kan du ha pool i köket" och eftersom det inte var planen så skippade jag det. Det är dessutom relativt hårt, kallt och plastigt jämfört med linoleum eller parkett.
Linoleum rekommenderades att lägga som matta hellre än på bit, men försäljaren hade själv parkett "sedan 40 år och kommer lägga det igen".
Gällande vinyl förklarade en försäljare att "med det kan du ha pool i köket" och eftersom det inte var planen så skippade jag det. Det är dessutom relativt hårt, kallt och plastigt jämfört med linoleum eller parkett.
Linoleum rekommenderades att lägga som matta hellre än på bit, men försäljaren hade själv parkett "sedan 40 år och kommer lägga det igen".