Nu har det gått ett år veckor sedan ni fick på plats köket och jag är väldigt nyfiken. Är allt klart? Blev det så bra som ni hoppats? Är det något i processen som ni tänker att man ska vara extra uppmärksam på? Torbjörn från ViMobilia kommer hem till oss nu den 20’e december så vi är sugna på tips och lite input
:-)

Vi väntar fortfarande på stänkskyddet och bänkskivan. Omdöme kommer när allt är på plats.

Hur kommer det sig att bänkskivan fortfarande inte är på plats?

Den va slut så det kommer att dröja tills halva januari nu.

Väntar med spänning på uppföljning. Är intresserad av att begära en offert, men vore guld om man kunde få lite mer info från er som redan köpt kök av dem :)

Vi har nu fått ett datum, det är just den stenen vi valt som har jort att det dragits ut på tiden. Men visst.. lite smått irriterande lång tid har det gått nu.

Jag fick också vänta på stenen till hallen, trots att jag meddelat att det var en månads leveranstid beställde entrepenören plattorna 1 vecka innan det skulle läggas..

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Jag fick också vänta på stenen till hallen, trots att jag meddelat att det var en månads leveranstid beställde entrepenören plattorna 1 vecka innan det skulle läggas..
Det slår mej oxå, varför vänta så länge med o beställa stenen

Jag valde att backa från ViMobilias offert, på köket vi kikade hamnade vi på 180K och motsvarande hos Ikea hamnade på 115K.
Montering och ev skillnad i kvalitet för 65K känns helt okej i mitt fall. Kan man leva med att det inte är ”custom” och att grannen kan ha ett identiskt kök så är det ju ok. Däremot får man ju säga att hela förfarandet med offert och visualisering funkar väldigt snabbt och bra.

• Gilla
RickyRickardo
  • Laddar…
T tottes skrev:
Vi har nu fått ett datum, det är just den stenen vi valt som har jort att det dragits ut på tiden. Men visst.. lite smått irriterande lång tid har det gått nu.

Får man fråga vad priset landade på? Är det inkl vitvaror då?

Omkring 160 utan vitvaror / inkl tvättstuga. Men det är inte färdigt ännu, vi väntar fortfarande på stenen. Stenen som tidigare utlovats hade tydligen gått sönder under transporten . Ny sten skall vara på väg

:mad::mad::mad::mad:
T tottes skrev:
Omkring 160 utan vitvaror / inkl tvättstuga. Men det är inte färdigt ännu, vi väntar fortfarande på stenen. Stenen som tidigare utlovats hade tydligen gått sönder under transporten . Ny sten skall vara på väg
Så de initialt lovade 2-3 veckorna i början av November blev 3 månader. Jag är glad att jag inte valde ViMobilia, jag har såååå svårt för när man lovar runt och håller tunt och jag hade exploderat flera gånger nu :mad:. Hoppas att stenen dyker upp snart och att ni är nöjda iaf :D

T tottes skrev:
Tack för svaret!

I sin helhet, vet att stenen är sen. Men skulle du rekommendera detta företag. Är det bra kvalité på köket, skåpen och lådorna?

Kollar på deras Facebook sida tycker köken ser lite ”utländska” ut.

Vi ska riva ut hela köket (köpt hus men inte flyttat in än) tänkte göra detta innan vi flyttar in då vi har två småbarn. (2,5 år och en på 5 månader) blir lite bökigt utan kök.

Förutom stenen så har jag inget direkt att klaga på. När allt är färdigt så kommer jag att ge ett omdöme

T tottes skrev:
Förutom stenen så har jag inget direkt att klaga på. När allt är färdigt så kommer jag att ge ett omdöme
Kanon, Men det är för vi ska bygga köket inom det närmsta, vet ju inte hur länge det tar tills stenen är på plats.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.