14 078 läst ·
61 svar
14k läst
61 svar
Nytt kök, erfarenheter?
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 967 inlägg
150cm och nå innanför en 30cm utstickande lucka är det inte många som gör. Man kan ALDRIG lita på att det blir rätt så bäst att dubbelkollaK Knetech skrev:
Under resans gång har vi fått mycket inputs och tips från säljaren så om detta hade varit 1 problem så litar jag på att de hade flaggat för det. För övrigt så jobbar de på och köket beräknas vara färdigt på 2-3 dagar. Så imorgon hoppas jag på o visa resultatet.K Knetech skrev:
Vi har även låtit de inreda tvättstugan vilket de kommer och gör i samband med att bänkskivan levereras / monteras.
Det skiljde 3000kr på tvättstugan mot Elgigantens omonterade förslag.
Vår micro sitter 135 cm upp och har sidohängd dörr. Jag är 175 cm kort och mina axlar kommer upp i jämnhöjd med microns snurrplatta. 150 cm tror jag skulle kännas lite väl högt för mig.Johannes Carlsson skrev:
Att placera kyl bredvid ugn/micro är ganska vanligt på senare tid, men inte optimalt. Värme sprider sig i sidled genom spånskivorna och inverkar på kyl/frys driftmiljö. Även ventilationsgaller och dess placering tummas det ofta på. Alltför vanligt att både köksdesigners och montörer struntar i detta.
Huruvida deras säljare kommer med välfungerande lösningar eller ej är väl relevant?K Knetech skrev:
(och nej, en ugn med underhängd lucka på 150 cm höjd är inte särskilt praktisk för oss under 180)
Jo nu är köket i drift. Nu blir det o vänta på bänkskivan, de skulle ta 2-3v sen kommer de o sätter den o stänkskyddet samt finjusterar o sätter klart lite lister osv. Det har gått bra o de är lyhörda för ändringar under arbetets gång.
T tottes skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 967 inlägg
Hur funkar köksfläkten i taket?