K Knetech skrev:
Oavsett om det är en Micro eller inte så sitter den ca 150cm från golvet till underkant och det är väl inte för högt? Om du nu inte råkar vara väldigt kort i rocken förstås. Vi får väl utgå ifrån att beställaren och den som ritat köket har koll på vad de gör?
150cm och nå innanför en 30cm utstickande lucka är det inte många som gör. Man kan ALDRIG lita på att det blir rätt så bäst att dubbelkolla

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
K Knetech skrev:
Oavsett om det är en Micro eller inte så sitter den ca 150cm från golvet till underkant och det är väl inte för högt? Om du nu inte råkar vara väldigt kort i rocken förstås. Vi får väl utgå ifrån att beställaren och den som ritat köket har koll på vad de gör?
Under resans gång har vi fått mycket inputs och tips från säljaren så om detta hade varit 1 problem så litar jag på att de hade flaggat för det. För övrigt så jobbar de på och köket beräknas vara färdigt på 2-3 dagar. Så imorgon hoppas jag på o visa resultatet.

Vi har även låtit de inreda tvättstugan vilket de kommer och gör i samband med att bänkskivan levereras / monteras.

Det skiljde 3000kr på tvättstugan mot Elgigantens omonterade förslag.

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
150cm och nå innanför en 30cm utstickande lucka är det inte många som gör.
Vår micro sitter 135 cm upp och har sidohängd dörr. Jag är 175 cm kort och mina axlar kommer upp i jämnhöjd med microns snurrplatta. 150 cm tror jag skulle kännas lite väl högt för mig.

Att placera kyl bredvid ugn/micro är ganska vanligt på senare tid, men inte optimalt. Värme sprider sig i sidled genom spånskivorna och inverkar på kyl/frys driftmiljö. Även ventilationsgaller och dess placering tummas det ofta på. Alltför vanligt att både köksdesigners och montörer struntar i detta.

Sitter spis och utslagsho mittemot varandra så man måste bära heta kärl över golvet?
Har man barn eller husdjur är det ganska olämpligt.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Nu handlade inlägget iofs om erfarenheter av Vimobilia, inte hör högt Kalle vill ha sin micro eller var Nisse tycker man ska ha diskho i relation till spisen.

K Knetech skrev:
Nu handlade inlägget iofs om erfarenheter av Vimobilia, inte hör högt Kalle vill ha sin micro eller var Nisse tycker man ska ha diskho i relation till spisen.
Huruvida deras säljare kommer med välfungerande lösningar eller ej är väl relevant?

(och nej, en ugn med underhängd lucka på 150 cm höjd är inte särskilt praktisk för oss under 180)

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
T tottes skrev:
Jo på onsdag sätts det upp
Spännande!!

Börjar köket komma på plats?

Ja de har varit väldigt festliga helgdagar i Polen så det har dragit ut på tiden. Jag lägger upp lite bilder på fredag

• Gilla
Knetech
  • Laddar…
T tottes skrev:
Ja de har varit väldigt festliga helgdagar i Polen så det har dragit ut på tiden. Jag lägger upp lite bilder på fredag
Ser fram emot bilderna

Jo nu är köket i drift. Nu blir det o vänta på bänkskivan, de skulle ta 2-3v sen kommer de o sätter den o stänkskyddet samt finjusterar o sätter klart lite lister osv. Det har gått bra o de är lyhörda för ändringar under arbetets gång.

• Ett modernt kök med inbyggda ugnar, saknar bänkskiva och stänkskydd, förberett för finjusteringar och lister.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Rabbithole och 1 till
  • Laddar…
T tottes skrev:
Jo nu är köket i drift. Nu blir det o vänta på bänkskivan, de skulle ta 2-3v sen kommer de o sätter den o stänkskyddet samt finjusterar o sätter klart lite lister osv. Det har gått bra o de är lyhörda för ändringar under arbetets gång.

• Modernt kök i konstruktion med ö-kök, överskåp, belysning och synliga elinstallationer.
    Skapa konto
  • Gilla
Dsundet och 1 till
  • Laddar…
Synnerligen snyggt, och micron verkar sitta lagom högt

• Gilla
tottes
  • Laddar…
Hur funkar köksfläkten i taket?

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Hur funkar köksfläkten i taket?
Helt grymt faktiskt

• Ånga stiger från stekpanna på spisen under köksfläkten med tända lampor.
    Skapa konto
  • Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
K Knetech skrev:
Synnerligen snyggt, och micron verkar sitta lagom högt
Jag noterar att den övre ugnen har sänkts ca 15 cm jämfört med ritningen ;)

Klokt, den satt för högt upp förut. Köket ser fint ut, grattis!

• Gilla
tottes
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.