Jag har just rivit ut ett kök i i en bostadsrätt från slutet av 40-talet. Jag förmodar att den plastmatta som ligger klistrad på betonggolvet är från ungefär samma tid. Mattan är lagt bara på den "synliga delen" av golvet, inte under spis och skåp etc. Där är det rå betong. Jag provade att dra lite i mattan och den lossnar, bara att riva bort. Nu är det så att jag köpt ett nytt kök vars packlådor fyller halva lägenheten som jag är väldigt sugen på att montera upp. (Jag har just nu t.ex. ingen spis eller vatten i köket). Jag vill helst lägga klinker i köket och vill att det ska bli snyggt, och det blir de antagligen inte om jag gör det själv.

Alltså: Kan jag riva bort plstmattan, montera upp köket nu och vänta tills efter semstrarna och låta något proffs lägga klinker. Eller finns det någon poäng i att ha klicker även under spis, kyl, skåp och så vidare?

Det finns det flera trådar om förut om Du söker och Du får inget tydligt svar för vi är oense om hur man gör :) Jag lägger golv i hela rummet och ställer in inredningen och vitvarorna sen, tycker det känns bättre att ha golv i hela rummet, andra lägger golv bara där det syns och under kyl/frys och diskmaskin för det är slöseri med material, tid och pengar enl dom att lägga golv under inredningen.
Finns nog inget rätt eller fel.

Min ringa erfarenheter är att destå mindre saker det finns i rummet, man jobbar i, destå snabbare och enklare är det att göra det man ska.
Med andra ord så hade jag hållit det så tomt som möjligt när golvl'äggarna kommer och väntat med att montera upp köket.

Men finns inget rätt eller fel.

Tackar, tackar för kloka svar. Jag gör som ni föreslår, låter golvläggaren göra sitt jobb och monterar sedan upp köket. Verkar vara den mest rimliga lösningen hur man än vänder och vrider på saken.

/D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.