Har inget svar men går i samma funderingar. Ett av problemen är att teglet måste sågas och då får man ett snitt där håligheterna i teglet kommer att blottas på ett flertal ställen. I vårt fall vill vi montera fönstret ca 3 cm in från ytterkant lika övriga fönster och då måste man på något sätt snygga till kanten. Kanske kan man blanda ett putsbruk med röd pigment? Det krävs dessutom bygglov. Hursomhelst så blir det svårt att få ett utseende lika övriga fönsternischer i huset tror jag.