Hej!

Vi funderar att putsa vårat tegelhus eller låta teglet vara. Min fråga är, går det att sätta in ett helt nytt fönster i fasaden. Om teglet blir kvar blir det nog något "vanligt" om det blir puts blir det nog ett runt eller stående avlångt. Kom igen ni med kunskaper, går det? /Katarina
 
Vi ska också sätta in fönster i en tegelfasad, och altandörr men det blir ju samma teknik.
Har någon några tips på vad man ska börja med? Tror ni man behöver fixa dit något bärande över dörr- och fönsterhål, typ en järnbalk? Tegelfasaden väger ju en del.

Vi har ett hus som byggdes upp på en gammal grund på slutet av 60-/början av 70-talet. Ursprunget är från början av 1900-talet som vi ska försöka återskapa med nya fönster bl a. Dessutom funderar vi på att putsa fasaden.

MVH
Anna
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.