Hej!
Jag har tänkt flytta köket och bygga badrum där köket tidigare varit. Vatten finns ju då framdraget, men hur är det med avloppet. Kan jag koppla på dusch, handfat och toalett på ett köksavlopp? Eller måste jag dra nytt genom betongplattan från närmsta wc?

Rören är sedan 1970, troligtvis plast.
 
  • TYP 1A-2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Troligtvis är dimensionerna på ditt köksavlopp inte i linje med vad man dimesnionerar wc-avlopp för
 
WC måste vara 110 rör,köksavlopp minst 75 och handfat räcker med 50.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.