Gul brunt? vilken bild menar du?

Fruppe skrev:
Som privatperson -kund- ska man iaf ha "rätten" på sin sida via ARN
Att få rätt i ARN betyder inte att badrummet blir omgjord. De kan vägra att göra om helt enkelt.

hempularen skrev:
Gul brunt? vilken bild menar du?
Det sista, 4 svar upp.

Fruppe skrev:
Som privatperson -kund- ska man iaf ha "rätten" på sin sida via ARN
Om jag inte missminner mig så är det så att ARN bara tar upp ärenden som är skriftliga. Vet inte om TS har ett skriftligt avtal. ARN är seden inte heller någon domstol som kan tvinga någon att följa ett utslag. De kan bara rekommendera. Dock är det så att stora seriösa bolag oftast har som policy att följa ARN.

Thomas59
Adolf skrev:
Är inte det bortkastad tid för TS att krypa omkring å fota å dra i täckbrickor mm...? Vad han behöver är två handgranater in i badrummet... Sen kan polackerna komma tillbaka å bära ut skiten dom satt in...
Misstänker att det blir svårt att bevisa felaktigheterna efter det att handgranaterna briserat. Risken finns ju då också att dom (polackerna alltså) får bära ut även TS, i delar.

Skämt åsido, visst står det klart att badrummet har en massa graverande brister och att en besiktning rimligen är nästa steg, så krypandet och fotandet kan ju upplevas som onödigt. Det skadar dock inte om TS har en egen lista med fel/brister som han själv upptäckt (med lite hjälp av oss) som han kan överräcka till besiktningsmannen.

PCLarsson skrev:
Om jag inte missminner mig så är det så att ARN bara tar upp ärenden som är skriftliga. Vet inte om TS har ett skriftligt avtal. ARN är seden inte heller någon domstol som kan tvinga någon att följa ett utslag. De kan bara rekommendera. Dock är det så att stora seriösa bolag oftast har som policy att följa ARN.
Skrifligt avtal behövs inte,det framgår av fakturor o kvitton vem som har gjort jobbet
däremot har dom ingen möjlighet till muntlig bevisning,
utan all bevisning är skriftlig,kvitton, foto, besikningsutlåtande mm

margareta7 skrev:
Jag har en fråga: det gul-bruna röret är det en gammal rör?
Läser denna tråden och passar på att kolla mina rörgenomföringar. Hos mig är det kapat vid det runda gummi. Skruven sitter i anslutning till det runda gummi. Är det ok?
Ursäkta att jag lånar tråden och frågar om mina grejer.
Vanligtvis använder man kromade rör där det är synliga installationer.

Att "muttern" inte sitter dikt an mot väggen tror jag inte kan anses som ett fel men det hade varit snyggare i detta fall då de använt okromade rör.

Thomas59 skrev:
Det skadar dock inte om TS har en egen lista med fel/brister som han själv upptäckt (med lite hjälp av oss) som han kan överräcka till besiktningsmannen.
Kändes bara som att det som framkommit räcker för att kunna kräva att få det omgjort från grunden...
Men naturligtvis har du rätt. Man kan aldrig vara FÖR väl förberedd vid möte med bes.man eller firmaägare...

Thomas59 skrev:
Tror det är denna bild Zemerlin syftar på:
[bild]

"Plattan" som sitter mot väggen är en täckbricka. Den gissar jag sitter löst så du kan testa att dra ut den en bit längst rören och sen fota hur det ser ut bakom brickan.
Plattan satt fast med dubbelhäftande tejp, men lossnade lätt.
Här är bilderna:
rör 1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

rör 2.jpg
Skapa konto

rör 3.jpg
Skapa konto

Helt rätt, samlar gärna på mig massor med punkter med fel/brister. Jag har inget emot att krypa runt och fota. Samtidigt "lär" jag mig vad man skall kika efter etc.

Där är ju något som är uppdraget på rören, men om det är en manschett eller om det är tätduken som vi såg på tidigare bilder har jag svårt att se. Men jag lutar åt att det är tätduken.

Täckbrickan brukar vara skruvad så den blir tät mot väggen,annars använder man väggbricka så blir det automatiskt övergång till förnicklade rör

170TUSEN???? Hur lång tid tog de på sig? Har det använts extremt dyrt kakel/klinker? Den här firman skrattar hela vägen till banken... det kan jag lova.

• Gilla
worker
  • Laddar…
Upplägget med förskott och ett hafsjobb med (förmodat) billig arbetskraft låter som en rufflare som kör sin ruffelfirma så länge det går och sedan kursar skiten...jag skulle skynda på processen med besiktning osv just för att inte dra ut på det. Skojaren kommer förr eller senare att sjappa, på ett eller annat sätt.
Är firman i kk har ni ingen motpart.

Använd inte duschen.

Det är inte tätt runt brunnen.

Syns tydligt att det är hål på duken ovanför klämringen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.