95 445 läst ·
247 svar
95k läst
247 svar
Nytt badrum av hantverkare. Känns riktigt dåligt gjort.
Moderator
· Stockholm
· 56 241 inlägg
Gul brunt? vilken bild menar du?
Om jag inte missminner mig så är det så att ARN bara tar upp ärenden som är skriftliga. Vet inte om TS har ett skriftligt avtal. ARN är seden inte heller någon domstol som kan tvinga någon att följa ett utslag. De kan bara rekommendera. Dock är det så att stora seriösa bolag oftast har som policy att följa ARN.Fruppe skrev:
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 282 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 282 inlägg
Misstänker att det blir svårt att bevisa felaktigheterna efter det att handgranaterna briserat. Risken finns ju då också att dom (polackerna alltså) får bära ut även TS, i delar.Adolf skrev:
Skämt åsido, visst står det klart att badrummet har en massa graverande brister och att en besiktning rimligen är nästa steg, så krypandet och fotandet kan ju upplevas som onödigt. Det skadar dock inte om TS har en egen lista med fel/brister som han själv upptäckt (med lite hjälp av oss) som han kan överräcka till besiktningsmannen.
Skrifligt avtal behövs inte,det framgår av fakturor o kvitton vem som har gjort jobbetPCLarsson skrev:Om jag inte missminner mig så är det så att ARN bara tar upp ärenden som är skriftliga. Vet inte om TS har ett skriftligt avtal. ARN är seden inte heller någon domstol som kan tvinga någon att följa ett utslag. De kan bara rekommendera. Dock är det så att stora seriösa bolag oftast har som policy att följa ARN.
däremot har dom ingen möjlighet till muntlig bevisning,
utan all bevisning är skriftlig,kvitton, foto, besikningsutlåtande mm
Vanligtvis använder man kromade rör där det är synliga installationer.margareta7 skrev:
Att "muttern" inte sitter dikt an mot väggen tror jag inte kan anses som ett fel men det hade varit snyggare i detta fall då de använt okromade rör.
Kändes bara som att det som framkommit räcker för att kunna kräva att få det omgjort från grunden...Thomas59 skrev:
Men naturligtvis har du rätt. Man kan aldrig vara FÖR väl förberedd vid möte med bes.man eller firmaägare...
Plattan satt fast med dubbelhäftande tejp, men lossnade lätt.Thomas59 skrev:
Här är bilderna:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Moderator
· Stockholm
· 56 241 inlägg
Där är ju något som är uppdraget på rören, men om det är en manschett eller om det är tätduken som vi såg på tidigare bilder har jag svårt att se. Men jag lutar åt att det är tätduken.
Upplägget med förskott och ett hafsjobb med (förmodat) billig arbetskraft låter som en rufflare som kör sin ruffelfirma så länge det går och sedan kursar skiten...jag skulle skynda på processen med besiktning osv just för att inte dra ut på det. Skojaren kommer förr eller senare att sjappa, på ett eller annat sätt.
Är firman i kk har ni ingen motpart.
Är firman i kk har ni ingen motpart.