1 897 läst ·
19 svar
2k läst
19 svar
Nyputsat hus puts lossnar i hörnen
HandslagitsG Glenn12 skrev:
Augusti-September (varm och regnfritt)
Konstruktion, isoleringsskivor för puts.
Bruk/Läckt/Putssand
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 470 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 470 inlägg
Ja dom dom måste ju haft grundningsbruket, för att grunda med.
Och sen putsat med kalkbruk dom blandade själva.
Vad för slags isolerskivor gula glasull/stenull eller frigolit?
Gissar att det var nät på skivorna?
Känns ju som dom slarvat med nätet neråt på fasaden, man brukar ju vika in nätet nere vid sockeln.
Sen är det speciellt/annat bruk när man putsar på skivor, det kan vara orsaken.
Och sen putsat med kalkbruk dom blandade själva.
Vad för slags isolerskivor gula glasull/stenull eller frigolit?
Gissar att det var nät på skivorna?
Känns ju som dom slarvat med nätet neråt på fasaden, man brukar ju vika in nätet nere vid sockeln.
Sen är det speciellt/annat bruk när man putsar på skivor, det kan vara orsaken.
Vad för skivor?M Martinoz skrev:
Vad var skivorna uppsatta på och hur?
1 ser ingen startlist/dropplist av någon form alls
2 inget nät av någon sort heller.
3 kalk e bruk för Vad? Blandat skälva? Redan där kan de uppstå problem om det inte är blandat samma varje gång.
4 tjock/tunnputs?
5 finns x antal metoder att gå efter beroende på underlag på stomme + underlaget man putsa på och sedan olika tekniker pga av underlaget...
Klicka här för att svara