D Drburr skrev:
Har de blandat grundningsbruk med kalken och sanden, eller har de dragit på luftkalk på väggen?
Blandat allt om jag förstått det rätt
 
Vad för konstruktion är putsen pålagd på?
sprutat/handslaget/dragit?
Väder vid putsarbetet?
Hur har de blandat?
Plan eller vanlig brocka?
Vad för puts: kc / kalk mineral etc?
Blir följdfrågor på svaren...
 
G Glenn12 skrev:
Vad för konstruktion är putsen pålagd på?
sprutat/handslaget/dragit?
Väder vid putsarbetet?
Hur har de blandat?
Plan eller vanlig brocka?
Vad för puts: kc / kalk mineral etc?
Blir följdfrågor på svaren...
Handslagits


Augusti-September (varm och regnfritt)


Konstruktion, isoleringsskivor för puts.

Bruk/Läckt/Putssand
 
N
Ja dom dom måste ju haft grundningsbruket, för att grunda med.
Och sen putsat med kalkbruk dom blandade själva.

Vad för slags isolerskivor gula glasull/stenull eller frigolit?
Gissar att det var nät på skivorna?
Känns ju som dom slarvat med nätet neråt på fasaden, man brukar ju vika in nätet nere vid sockeln.
Sen är det speciellt/annat bruk när man putsar på skivor, det kan vara orsaken.
 
M Martinoz skrev:
Handslagits


Augusti-September (varm och regnfritt)


Konstruktion, isoleringsskivor för puts.

Bruk/Läckt/Putssand
Vad för skivor?
Vad var skivorna uppsatta på och hur?
1 ser ingen startlist/dropplist av någon form alls
2 inget nät av någon sort heller.
3 kalk e bruk för Vad? Blandat skälva? Redan där kan de uppstå problem om det inte är blandat samma varje gång.
4 tjock/tunnputs?
5 finns x antal metoder att gå efter beroende på underlag på stomme + underlaget man putsa på och sedan olika tekniker pga av underlaget...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.