Hej, för ca två veckor sedan planterade vi thuja columna som häck. Plantorna vi har köpt är 2 meter höga. Vi har grävt och återfyllt med ny jord enligt leverantörens rekommendationer. Hela tomten består av sand så vi är säkra på att det är väldränerat. Vi vattnade rejält i samband med plantering och sedan droppvattning varannan dag i 6 timmar åt gången. Jag har gjort tester och det går att krama en boll av jorden.
Topparna har dock genomgående fått gula ”skott” med lite svart på sig. Jag är relativt säker på att det inte såg ut så när de anlände. Det är absolut mest högt upp på planterna (första bilden) och mindre längre ned (andra bilden). Kan någon hjälpa mig med vad som kan tänkas vara fel? Hälsningar Åsa
Topparna har dock genomgående fått gula ”skott” med lite svart på sig. Jag är relativt säker på att det inte såg ut så när de anlände. Det är absolut mest högt upp på planterna (första bilden) och mindre längre ned (andra bilden). Kan någon hjälpa mig med vad som kan tänkas vara fel? Hälsningar Åsa
Klicka här för att svara