Vi har skrapat rent ett gäng karmar som nu är trärena och kommer spacklas innan målning. Ihop med att karmarna målas så kommer vi även måla nya golv- och dörrfoder som går i gammal stil.
Hur rekommenderar ni att jag gör med målningen med tanke på att de sedan ska spikas upp och karmar ska monteras? Allt ska grundas en gång och färdigstrykas två ggr så är det enklast att grunda och färdigstryka en gång och sedan montera. Spackla och slipa spik/skruvhål och sedan en sista färdistrykning på plats där det maskeras mot golvet?
En del av väggarna kommer efter detta tapetseras medan en del är färdigmålade i vitt.