Hej!

Nybörjare här men måste börja nånstans.
Jag har fixat ett hål i väggen.
Efter att jag spacklade så målade jag över hålet med den färgen som var listad som väggfärg.
Framifrån så ser allt bra ut men i vissa vinklar ser man tydligt att jag målat på väggen.
Går det här att få bort? eller måste jag måla hela väggen?
Har det något att göra med att jag målade med pensel och inte roller?

• Ommålat område på en vägg där penseldrag syns vid viss vinkel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle gissa att du har fel glanstal på färgen.

Pensel och roller lämnar olika resultat. Rolla av det du penselmålade med samma färg och typ av roller så får du mer lik finish

P pjkw skrev:
Jag skulle gissa att du har fel glanstal på färgen.
Intressant. Det står Glans 7 på färgburken, hur vet jag vad det kan vara på väggen? Gissar på att det är ett lägre tal jag ska ha?

sir_daniel sir_daniel skrev:
Pensel och roller lämnar olika resultat. Rolla av det du penselmålade med samma färg och typ av roller så får du mer lik finish
Ska inhandla en roller, tack för tipset.

Det kommer aldrig bli helt osynligt, i så fall måste du måla om hela väggen (eller något annat ställe där det kommer en avgränsade, typ en gardin eller något).

C cranberrygrantorino skrev:
Gissar på att det är ett lägre tal jag ska ha?
Snarare högre.

C cranberrygrantorino skrev:
Intressant. Det står Glans 7 på färgburken, hur vet jag vad det kan vara på väggen? Gissar på att det är ett lägre tal jag ska ha?
Som sagt ser snarare ut som det behöver vara högre (glansigare), tror inte det finns något lätt sätt att ta reda på rätt glanstal. Fråga dom som målat väggen kanske? Annars är det prova som gäller

Ser ut som fel kulör.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.