Vi har för ca tre veckor sedan fått nytt golv på källarplan. Först eps, sedan elslingor och slutligen klinker och fog. Det är snyggt och snart skall vi sätta på värmen. Min fråga är:
Jag ser att en platta sjunkit något på ena sidan. Har ingen tidigare erfarenhet av klinkerläggning, så vet inte om det kan bli så när golvet ”torkar”under. Vore tacksam för åsikter från någon som har erfarenhet. Vi har anlitat en etablerad firma och då finns väl även garanti, tänker jag. Det har jag inte kollat ... Tacksam för tankehjälp!!

Klinkers sjunker inte när det torkar.

• Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Men det ligger väl flytspackel på eps:n innan klinkern?

J Jörgen Ö skrev:
Men det ligger väl flytspackel på eps:n innan klinkern?
Ja, det gör det. Det ligger flytspackel ovanpå elslingorna. Det bör inte hända då att plattorna ändrar läge, eller? Kan man acceptera någon eller ett par millimeter? Vad är det normala, undrar jag ...

Men som Stefan säger, en klinker sjunker inte av sig själv, iaf inte om underlaget är ok. Är du säker på att plattan sjunkit efter läggning?
Kan det inte blivit ett fogsprång redan vid läggningen?
En bild hade kanske underlättat...

J Jörgen Ö skrev:
Men som Stefan säger, en klinker sjunker inte av sig själv, iaf inte om underlaget är ok. Är du säker på att plattan sjunkit efter läggning?
Kan det inte blivit ett fogsprång redan vid
En bild hade kanske underlättat...
Jag har talat med chefen för firman, som kommer och tittar på golvet nästa vecka. Känns bra när man inte är van sedan tidigare

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.