1 394 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Nylagt klinkergolv
Vi har för ca tre veckor sedan fått nytt golv på källarplan. Först eps, sedan elslingor och slutligen klinker och fog. Det är snyggt och snart skall vi sätta på värmen. Min fråga är:
Jag ser att en platta sjunkit något på ena sidan. Har ingen tidigare erfarenhet av klinkerläggning, så vet inte om det kan bli så när golvet ”torkar”under. Vore tacksam för åsikter från någon som har erfarenhet. Vi har anlitat en etablerad firma och då finns väl även garanti, tänker jag. Det har jag inte kollat ... Tacksam för tankehjälp!!
Jag ser att en platta sjunkit något på ena sidan. Har ingen tidigare erfarenhet av klinkerläggning, så vet inte om det kan bli så när golvet ”torkar”under. Vore tacksam för åsikter från någon som har erfarenhet. Vi har anlitat en etablerad firma och då finns väl även garanti, tänker jag. Det har jag inte kollat ... Tacksam för tankehjälp!!
Men som Stefan säger, en klinker sjunker inte av sig själv, iaf inte om underlaget är ok. Är du säker på att plattan sjunkit efter läggning?
Kan det inte blivit ett fogsprång redan vid läggningen?
En bild hade kanske underlättat...
Kan det inte blivit ett fogsprång redan vid läggningen?
En bild hade kanske underlättat...
Jag har talat med chefen för firman, som kommer och tittar på golvet nästa vecka. Känns bra när man inte är van sedan tidigareJ Jörgen Ö skrev:
Klicka här för att svara
