281 515 läst ·
689 svar
282k läst
689 svar
Nyköpt hus mögel
Så här såg det ut
Dags att starta en renoveringstråd.
Men att du ska läsa detta och ta åt dig av det och i samma veva svara på alla frågor som kommit fram tror jag inte på men ser gärna att jag har fel.
Men att du ska läsa detta och ta åt dig av det och i samma veva svara på alla frågor som kommit fram tror jag inte på men ser gärna att jag har fel.
Välj en metod för golv i källare utifrån vilket ytmaterial du vill ha.
Har tvättstuga, badrum, bastu och förråd med klinkers. Hall, kontor och ett sovrum med flytande trägolv. Och snickarrummet målat. Har fungerat i 20 år och huset byggt -60.
Utvändigt blev det dränerat, Pordrän, och dagvattenrör, också -88.
Har tvättstuga, badrum, bastu och förråd med klinkers. Hall, kontor och ett sovrum med flytande trägolv. Och snickarrummet målat. Har fungerat i 20 år och huset byggt -60.
Utvändigt blev det dränerat, Pordrän, och dagvattenrör, också -88.
Produkter som diskuteras: "krypgrundsavfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Beroende på markförhållandena i övrigt, jo, det kan funka. Men oftast är det att be om trubbel på längre sikt. Du får i princip bygga om hela grunden om du ska vara helt säker. Jag älskar hus med källare, synd att det byggs så få idag. Men en källare är inte tänkt att bo i. Låt källaren vara en källare och satsa slantarna ovan mark i stället.J Jayward skrev:
Så klart det går, om övriga förhållandena tillåter det. Älskar folk som säger att dom gjort allt ”by the book” men 20-30 år senare så… nä. Men nog går det alltid, men för mig är det helt idiotiskt att satsa sådana summor pengar på något som inte ens är byggt för att leva i från början. Satsa pengarna ovan mark istället! Låt källaren vara en källare…T tanaris skrev:
Det var inga problem i förra huset från -78 och, förutom det felaktigt lagda golvet i ett rum, inga problem i nuvarande hus från -74. Förstår mig inte riktigt på människor som börjar hyperventilera så fort de hör talas om en källare som inte har råa betonggolv och silikatfärg på väggarna. Eller som har åsikter om vad folk gör med sina pengar, för den delen.G Ganescha skrev:Så klart det går, om övriga förhållandena tillåter det. Älskar folk som säger att dom gjort allt ”by the book” men 20-30 år senare så… nä. Men nog går det alltid, men för mig är det helt idiotiskt att satsa sådana summor pengar på något som inte ens är byggt för att leva i från början. Satsa pengarna ovan mark istället! Låt källaren vara en källare…
Spännande. Vad var värmepannan till för?J Jayward skrev:
Ni har ju direktverkande el enligt den andra tråden.