Buuzzz skrev:
Ps Tycker dock att M2 är snyggare. (och billigare).

Tack för hjälpen :) Håller fö. helt med dig, den där tredelade 'Combo' är ju mycket snyggare, att den sedan dessutom är billigare gör ju inte saken sämre :)

Enda fördelen, vad jag kan förstå, är väl att den där subwoofer'n är inbyggt i den nya varianten, finns det möjligen andra fördelar som jag inte kunde läsa mig till....??

MVH//Christina.

byggimpert skrev:
Tack för hjälpen :) Håller fö. helt med dig, den där tredelade 'Combo' är ju mycket snyggare

finns det möjligen andra fördelar som jag inte kunde läsa mig till....??

MVH//Christina.
NEJ ;D Enda fördelen är att den är i en enhet.
Jag tycker det endast är en nackdel, man kan inte placera den "andra" högtalaren som man vill........... 8)

Buuzzz skrev:
NEJ  ;D Enda fördelen är att den är i en enhet.
Jag tycker det endast är en nackdel, man kan inte placera den "andra" högtalaren som man vill........... 8)
OK, då struntar jag i den, det får bli den tredelade varianten när skatteåterbäringen kommer före jul :) ;)

MVH och Tack för all tålmodig hjälp//Christina.

Inga problem.
Jag kanske PM'ar en bild på min Tivoli så att du har något att sätta upp på väggen till dess att du kan köpa din ;D ;D

//B

Jag funderar på att skaffa en snygg kompakt CD/radio till köket.

Tivoli ser bra ut men är lite dyr för mig. Är det någon som känner till något liknande som kostar under tusenlappen?

ta1 skrev:
Jag funderar på att skaffa en snygg kompakt CD/radio till köket.

Tivoli ser bra ut men är lite dyr för mig. Är det någon som känner till något liknande som kostar under tusenlappen?
Har sett många koior på Tivolis produkter från 179kr och uppåt, är det bara designen man är ute efter så är ju dom helt ok.
själv har jag redan tröttnat på designen....... var kul när den kom och et halvår därefter :-/

pappskallen skrev:
själv har jag redan tröttnat på designen....... var kul när den kom och et halvår därefter :-/
Och vilken design föredrar du nu då?? ;)

//Christina.

byggimpert skrev:
Och vilken design föredrar du nu då?? ;)

//Christina.

Något som är betydligt mer tidlöst, ursäkta om jag trampar dig på tårna ( på din hemmaplan och allt ;)) men designen kom ganska sent i en retrovåg och kändes mest allmänt korrekt, det gjorde att jag tyckte ungefär att: jaha det kunde man ju räkna ut........

Vad jag föredrar förefaller väl tämligen ointressant eftersom det inte är jag som ska investera i ny anläggning, men quad 99 series är trevlig tex. http://www.iaguk.com/quad/99broch.pdf även tidigare nämda Linn (även om det inte är några personliga favoriter rent ljudmässigt sett) har ganska sober design. Även Yamaha har någon modell jag gillar.

Har däremot ett tips för dig: kolla in http://www.hifix.co.uk/shop.lasso?rlog=pureshop&shop=Pure Dom har fler modeller av retrovarianten, inget jag går igång på, men roligare än Tivoli iallafall..........

Man kan ju också ha en retrostereo från då det begav sig. Jag har en sånhär:

http://images.google.com/images?q=t....com/ImgUsers/0/18/1802/180210/18021042_p.jpg

Sorry för den pyttelilla bilden, hittade ingen bättre på nätet.

Norskarna hade lite lustiga idéer, om man har två par högtalare inkopplade, ett par i varsitt rum, så kan man använda den som snabbtelefon eller babysitter istället för som radio, och om man har skivspelare eller bandspelare/cdspelare inkopplat så kan man lyssna på radio i ena rummet och skiva/band/cd i andra rummet :)

pappskallen skrev:
Har däremot ett tips för dig: kolla in [länk] Dom har fler modeller av retrovarianten, inget jag går igång på, men roligare än Tivoli iallafall..........
Ursäkta frågan men "roligare än Tivoli" ? Det Tivoli jag har köpte jag för ljudet. Inte för att den var kul ! Men som sagt smaken är som baken, och tur är väl det.
Skulle vare tråkigt om alla hade pioneerstereo, en grön Volvo samt bodde i enplansvillor på storgatan.... ;D ;)

Buuzzz skrev:
Ursäkta frågan men "roligare än Tivoli" ? Det Tivoli jag har köpte jag för ljudet. Inte för att den var kul ! Men som sagt smaken är som baken, och tur är väl det.
Skulle vare tråkigt om alla hade pioneerstereo, en grön Volvo samt bodde i enplansvillor på storgatan....   ;D ;)
Skulle tro att dom flesta köper tivoli på designen, sen kan jag hålla med om att dom låter bra för sitt format/koncept, men sådär ruskigt bra ljud tycker jag inte att dom har.
Dock bättre än en pioneer-anläggning i samma prisklass ;)

Pappskallen: Kan bara instämma med vad du säger. 8)

yxis skrev:
Man kan ju också ha en retrostereo från då det begav sig. Jag har en sånhär:

[länk]

Sorry för den pyttelilla bilden, hittade ingen bättre på nätet.

Norskarna hade lite lustiga idéer, om man har två par högtalare inkopplade, ett par i varsitt rum, så kan man använda den som snabbtelefon eller babysitter istället för som radio, och om man har skivspelare eller bandspelare/cdspelare inkopplat så kan man lyssna på radio i ena rummet och skiva/band/cd i andra rummet :)
- och nu undrar norskan vad som är på bilden? (OK lite off topic, då) En Tandberg Huldra? Oavsett en riktig klassiker tillsammans m Kurer-radion. Ni får ursäkta mig, jag kan inte så mycket om svenska radiotillvärkare. När jag tänker efter har min farsa en Tandberg Huldra 9 hemma som jag "debuterade" som lyssnare med, och den fungerar - kanske plocka fram den igen? :D
Lite bilder: www.home.no/frhf/Thumbnails.htm

pappskallen skrev:
Något som är betydligt mer tidlöst,ursäkta om jag trampar dig på tårna på din hemmaplan och allt ;)

Vad jag föredrar förefaller väl tämligen ointressant eftersom det inte är jag som ska investera i ny anläggning, men quad 99 series är trevlig tex. [länk] även tidigare nämda Linn (även om det inte är några personliga favoriter rent ljudmässigt sett) har ganska sober design. Även Yamaha har någon modell jag gillar.

Har däremot ett tips för dig: kolla in [länk] Dom har fler modeller av retrovarianten, inget jag går igång på, men roligare än Tivoli iallafall..........
Nu ska vi inte vara 'tykna'............ ;) och dessutom trampar du mig inte på tårna på "min hemmaplan" ;) ;D

Nu var det ju ffa. 'litenheten' samt frånvaron av känsla av 'rymdskeppskontroll' i kombination med ett så bra ljud som möjligt för ett inte allt för astronomiskt pris (det där med ljudkvalitén erkänner jag villigt att jag personligen inte kan avgöra och följdaktligen inte heller värderar superhögt, tyvärr kanske..... :-/) som jag var ute efter, inte designern som sådan ;), även om jag iof. tycker att den uppfyller mina 'krav' ganska bra.
Ljudkvalité kontra pris (pga. 'litenheten') var jag däremot i behov av hjälp med.

Tack för tipsen i länkarna :), även om jag inte blev klokare på om dessa modeller, totalt sett mtp. mina 'krav' skulle innebära ett bättre köp än 'Tivoli'-varianten (frånsett din åsikt om designen ;)), vad tycker du??

MVH//Christina.

Christina: Quad tror jag blir liiiite dyr i jämförelsen, vågar inte ens gissa vad den går lös på, däremot pure varianten tror jag på, framförallt så är den ett avsteg från den insnöade ;) tivolihysterin, om man nu vill vara lite unik ;) :) Jag hade nog kollat upp den i allafall, vet att den säljs i sverige, så nå´n stans ska den ju gå och se (och framförallt höra) live......

Fredrik: Visst, naim är snygga, men går man upp på fullsize så finns där måååååånga som är snygga, Ex: Densen, primare eller varför inte Copland (som jag själv kör med ;D)

Tittgodis: http://www.copland.dk/pdf/Copland_CTA_520_Product_sheet_web.pdf
http://www.hifihuset.se/detalj.php?RECORD_KEY(visa)=id&id(visa)=421
http://www.densen.dk/

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.