3 330 läst ·
26 svar
3k läst
26 svar
Nyinstallation av el i fjällstuga
Sida 1 av 2
Vvs allt mellan 50.000 - 200.000
Beror på uppvärmning. Dusch/bad ...
Beror på uppvärmning. Dusch/bad ...
Hur troligt är det att en elektriker kan låta en pensionerad elektriker (min svärfar) dra elen och att han sen kommer och inspekterar. Hans "licens" lr vad det heter går tyvärr ut vid nyår därför kan han inte godkänna elen åt oss utan någon med papper måste göra det. Men vet inte hur sugen elektriker är på att göra det. De tjänar ju som mkt mindre på det.
Hmm nä det är ju det som är kruxet är jag rädd. Tänkte mig han drar alla rör och sånt och elektrikern får kolla innan vi bygger igen väggarna. Jag skulle inte låta någon som inte är utbildad dra elen, dock har svärfar jobbat med just sånt här hela sitt yrkesliv men som sagt det är väl helt uppp till just den eletrikern jag ringer. Tack för ditt svar...
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Nu vet inte jag hur gammal din svärfar är, men generellt så skulle jag tro att pensionerade elektriker (70 år och upp) har sämre koll på hur elinstallationer görs idag och framförallt vilket utbud det finns av material och lösningar.
Bara för att nämna, gjorde en kåk där kundens pappa/svärfar var pensionerad elektriker i 80-års åldern och som skulle dra elen själv för belysning och kraft i källaren. Han kom och frågade mig för att försäkra sig om att fasen fortfarande var svart. Den bytte färg till brun 2002...
//Patrik
Bara för att nämna, gjorde en kåk där kundens pappa/svärfar var pensionerad elektriker i 80-års åldern och som skulle dra elen själv för belysning och kraft i källaren. Han kom och frågade mig för att försäkra sig om att fasen fortfarande var svart. Den bytte färg till brun 2002...
//Patrik
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 354 inlägg