Jag bor i gammal lägenhet, där man bilat bort de gamla balkongerna o gjutit om dem. Min balkong befinner sig i en vinkel av fastigheten, så balkongens platta har fäste i 2,5 väggar. För att vatten inte skall rinna ner på fasaden under så har man gjutit en kant/vinkel för att styra vattnet. MEN, vinkeln jag markerat med röd cirkel fångar upp vattnet istället, där bildar en liten pöl.

Jag har mätt fallet från mitten av balkongen ut mot räcket, och fallet är kraftigt, men just vid denna vinkel så kan fallen inte vara tillräckligt. Tanken var god, men i praktiken funkar det inte. Jag har informerat styrlsen om detta, o byggaren har varit här o tittat - men det känns som ingen verkar bry sig särskilt mkt. Jag kan hålla med om att det är ingen jättegrej, men vatten skall aldrig samlas på detta sätt - känns klantigt när man renoverat för x miljoner.

Jag tror det är lätt åtgärdat, forma om avriningskanten så den får en mer rak linje istället för ett "L" Vad säger expertpanelen? Någon som bar BBR eller annan lämplig bok att titta i?

uuu.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.